در قالب نخستین جشنواره بانوان آب و آفتاب گناوه، نمایش سطحه و عروسکی «بوسلمه» بر روی عرشه کشتی و بر پهنه خلیج فارس در آب های ساحلی بندر گناوه اجرا شد.
کد خبر: ۲۷۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 10 August 2016
دبیر برگزاری نخستین جشنواره بانوان آب و آفتاب گناوه در حاشیه اجرای این نمایش زیبا و جذاب اظهار داشت: از جمله برنامه های مهیجی که ما در نخستین جشنواره بانوان آب و آفتاب گناوه در دستور کار قرار دادیم همین اجرای نمایش بوسلمه در این مکان کم نظیر و بسیار زیبا است.

نرجس عباسپور گفت: در همین راستا از گروه هنری نامیرا خواستیم تا در قالب این جشنواره اجرایی را نیز برای بانوان همشهری داشته باشند.

عباسپور بیان داشت: خوشبختانه با پاسخ مثبت این گروه و اجرای زیبای آنها در سومین روز نخستین جشنواره بانوان آب و آفتاب گناوه مواجه شدیم و علی رغم هوای بسیار گرم و شرجی هنرمندان این گروه سنگ تمام گذاشتند.

وی در ادامه بیان کرد: تئاتر سطحه نوع جدیدی از تئاتر است که مبدع آن هنرمندان این شهرستان بوده اند و به اینگونه است که بازیگران نمایشی را در سطحه یا همان عرشه شناور اجرا می کنند.

عباسپور اضافه کرد: امروز نیز نمایش عروسکی بوسلمه با اجرا بر روی عرشه کشتی در پهنه خلیج فارس و محدوده آب های ساحلی گناوه شاهد این نوع کم جدید از تئاتر بودیم.

وی متذکر شد: در این گشت دریایی و اجرای نمایش بوسلمه در عرشه کشتی فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی، بخشدار مرکزی شهرستان گناوه، مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان گناوه  و رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه نیز حضور داشتند. 

عباسپور تاکید کرد: قطعا اینگونه اجراهای نمایشی در شناخت بهتر بانوان از عرصه هنرهای نمایشی و به ویژه تئاتر سطحه کمک شایانی می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که بانوان حاضر در این گشت دریایی از این اجرای نمایشی بسیار راضی بودند و توانستیم برای لحظاتی موجبات شادی آنها را فراهم کنیم.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره بانوان آب و آفتاب گناوه گفت: از همه مسئولانی که با ما در اجرای این برنامه همکاری داشتند، کمال تشکر و قدردانی دارم.



کارگردان نمایش بوسلمه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایش عروسکی بوسلمه راه یافته به شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مبارک تهران است که در شهریور ماه ۹۵ برگزار خواهد شد.

عبدالرضا محمدی نژاد گفت: این نمایش عروسکی کاری از گروه نمایشی نامیرا شهرستان است که در این نمایش عروسکی حسین بهروزی ضمن اینکه عروسک گردان کار بوده به ایفای نقش بوسلمه نیز می پردازد.

وی با اشاره به بازیگران این نمایش ادامه داد: علی معرف در نقش ناخدا علی، احمد منصورنژاد در نقش ناخدا احمد، حسن محمدی نژاد در نقش پسر بزرگ ناخدا احمد، سجاد مقدس زاده در نقش مندو و مسیحا محمدی نژاد در نقش پسر کوچک ناخدا احمد بازیگران بزرگسال و خردسال این نمایش را شامل می شدند.

محمدی نژاد با اشاره به دیگر عوامل این نمایش عروسکی اضافه کرد: طراح موسیقی نمایش عروسکی بوسلمه حسین رئیسی و اجرای آن را نیز این هنرمند ارزنده موسیقی شهرستان گناوه به همراهی علیرضا سیفی بر عهده دارند.

وی با اشاره به گروه فرم و عروسک های طرح موجودات دریایی نمایش بوسلمه افزود: این گروه نیز شامل محمد باقری زاده، علیرضا احمدی، سعید منصوری، حسین دهدشتی و علیرضا حصاری هستند.

گفتنی است که این برنامه مهیج و زیبا با همکاری اداره بندر و دریانوردی گناوه برگزار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار