فرماندار دشتستان از کاهش 76 درصدی سرقت مسلحانه و کاهش 33 درصدی جرائم خشن در شهرستان دشتستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 10 August 2016
ارسلان زارع در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دشتستان اظهار داشت: بدون تردید خبرنگاران و رسانه‌ها پیشگامان و پرچمداران عرصه آزادی، آگاهی و روشنگری در هر جامعه‌ای هستند.

وی اضافه کرد: در زمان امروز که دانش و آگاهی مهم‌ترین سرمایه بشر است، فعالیت رسانه‌ها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار دشتستان بیان داشت: دولت تدبیر و امید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نگاهی توسعه‌گرا دارد و در این باب به اصحاب رسانه و خبرنگاران توجهی خاص دارد.

زارع با بیان اینکه دشتستان از نظر امنیتی در وضعیتی مطلوب به سر می‌برد، گفت: با همکاری و تعامل مردم و تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر اعضای شورای تامین تحولات خوبی را در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به شاخص‌های امنیتی دشتستان، عنوان کرد: در 94 نسبت به سال قبل شاهد کاهش 33 درصدی جرائم خشن و همچنین کاهش 76 درصدی سرقت‌های مسلحانه در سطح شهرستان بوده‌ایم و این روند در چهار ماهه نخست سال جاری نیز تداوم داشته است.

افتتاح 176 پروژه عمرانی در دشتستان/12 پروژه کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار دشتستان در ارتباط با پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان دشتستان در هفته دولت، ابراز داشت: بر اساس آمار اولیه در هفته دولت سال جاری شاهد بهره‌برداری از 176 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 460 میلیارد ریال خواهیم بود.

زارع ادامه داد: کلنگ‌زنی 12 پروژه عمرانی جدید با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال نیز از برنامه‌هایی است که برای هفته دولت در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: توسعه متوازن و همه‌جانبه شهرستان دشتستان از رویکردهایی است که به آن توجه داشته‌ایم و در سال‌های اخیر خدمات شایانی به مردم این شهرستان ارائه شده و موارد را از طریق ظرفیت رسانه‌ای شهرستان به اطلاع مردم رسانده‌ایم.

این مسؤول در ارتباط با وضعیت آب در شهرستان دشتستان نیز گفت: بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز استان از منابع خارجی تامین می‌شود و در شهر برازجان نیز 97 درصد آب شرب مورد نیاز از طریق خط کازرون تامین می‌شود.

تلاش برای بهبود وضعیت آبی دشتستان/مذاکره با مسئولان استان فارس

فرماندار دشتستان در همین ارتباط بیان داشت: اخیرا ورودی آب از خط کازرون به استان بوشهر کاهش محسوسی داشته و برای مدیریت شرایط ناچار به نوبت‌بندی آب در سطح شهرستان هستیم.

زارع ادامه داد: در ارتباط با همین مشکل بارها با مسئولان استان فارس و شهرستان کازرون مذاکراتی داشته‌ایم و جلسات مشترکی نیز تشکیل شده است و با جدیت پیگیر رفع مشکل هستیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای مدیریت بهینه منابع آب نیز از رویکردهایی است که طی سال‌های اخیر برای مدیریت این موضوع در دستور کار داشته‌ایم و رسانه‌ها نیز در مسیر فرهنگ‌سازی جهت اصلاح الگوی مصرف باید با ما هنکاری کنند.

فرماندار دشتستان در ارتباط با وضعیت آبیاری فضاهای سبز در شهرهای دشتستان نیز گفت: آبیاری فضای سبز در مناطق مختلف شهرستان از طریق چاه‌های آبی که شاخص‌های آب شرب را ندارند، انجام می‌شود.

اصلاح تقاطع غیر همسطح ورودی برازجان

زارع بیان داشت: اصلاح تقاطع غیر همسطح ورودی شیراز از سمت برازجان از مهم‌ترین مطالبات اجتماعی شهروندان برازجان و همه اهالی دشتستان است که به‌طور جدی به آن توجه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته یکی از مشاوران خبره سطح ملی مطالعات لازم در خصوص این طرح را انجام داده و در سال جاری با تخصیص اعتبار شاهد آغاز این پروژه خواهیم بود.

این مسؤول در پاسخ به این سوال که آبا احتمال کلنگ‌زنی دهکده گردشگری برازجان در هفته دولت وجود دارد، گفت: زمین انتخاب شده برای احداث دهکده گردشگری برازجان در اختیار مالک خصوصی است و هم‌اکنون روند انتقال زمین در حال پیگیری است و بعید است در هفته دولت شاهد کلنگ‌زنی این پروژه باشیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه کارهای فرهنگی خوبی این شهرستان شکل گرفته است، بیان داشت: در سال جاری شاهد تخصیص بودجه به سینمای جوان برازجان برای تجهیز گیشه، سالن انتظار و افزایش صندلی‌های سالن سینما خواهیم بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار