مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح مدیریت جامع زیست بومی با مشارکت جوامع پایدار محلی در منطقه حفاظت شده تالاب حله بوشهر اجرایی شد.
کد خبر: ۲۷۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 17 August 2016
حسین دلشب در آیین روز محیط بان در بوشهر با بیان اینکه محیط بانان نقش مهمی در نجات مشکلات محیط زیست، منابع طبیعی، جانوری و حفاظت شده دارند اظهار داشت: محیط بانان در خط مقدم دفاع از محیط زیست و طبیعت قرار دارند که در این راستا مورد حمایت همه جانبه قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 258 هزار هکتار مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است تصریح کرد: این استان دارای 7 منطقه حفاظت شده و 2 منطقه شکار ممنوع است که در مجموع مساحتی افزون بر 258 هزار و 743 هکتار شامل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر - نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک جاشک و اثر طبیعی ملی خارکو را از جمله مناطق حفاظت شده دانست.

وی افزود: کوه مند وکوه تنگ باهوش - شاهزاده ابراهیم از مناطق شکار ممنوع در استان بوشهر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای طرح مدیریت جامع زیست بومی با مشارکت جوامع پایدار محلی در منطقه تالاب حله بوشهر خبرداد و افزود: وسعت منطقه حفاظت شده حله ‎ 42هزار و ‎ 600هکتار است که یکی از زیباترین مناظر طبیعی سواحل جنوبی کشور وچراگاهی مهمی برای جانواران و پرندگان آبزی و کنار آبچر معرفی شده است.

دلشب با اشاره به اجرای طرح بیمه پلنگ ایرانی به مرکزیت استان بوشهر گفت: در این راستای با بهره‌گیری از نیروهای بومی طرح حفاظت از پلنگ آسیایی  اجرایی شده و جوامع مختلف محلی تحت پوشش بیمه پلنگ ایرانی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های گسترده‌ برای آموزش جوامع محلی برای حضور در برنامه‌های مشارکتهای مردمی افزود: در این زمینه دوره‌های آموزشی مختلفی که برنامه ریزی شده و طرح‌هایی مانند شهروند سبز، توسعه سبز و حلقه‌های خوانش زیست محیطی اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم سبز و موسیقی سبز و عکس محیط بان برگزار می‌شود که در این راستا همه همکاران در اجرای هرچه بهتر این جشنواره‌ها تلاش و در اطلاع رسانی به همه شهروندان کمک و همیاری می‌کنند.

در این مراسم از محیط بانان استان بوشهر تجلیل شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار