مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بابرنامه‌ریزی انجام شده امسال ۸۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان بوشهر مسدود می‌شود که بر اساس احکام قضایی تاکنون ۶۵ حلقه آن تخریب و پرشده است.
کد خبر: ۲۷۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 17 August 2016
شاهپور رجایی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر، با بیان اینکه آب به‌عنوان مهمترین عامل در توسعه معرفی شده است، اظهار داشت: آب نقش بسزایی در شکوفایی اقتصادی دارد که برای دستیابی به این مهم، شناخت ظرفیت‌های کمی و کیفی منابع آب و ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی آمار پایه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه مهمترین پارامترهای تعیین کننده در ارزیابی منابع آب تهیه بیلان و اطلس منابع آب استان بوشهر است، خاطرنشان کرد: آماربرداری از منابع آبی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد که تهیه بانک جامع اطلاعاتی، شناسایی منابع آب در محدوده‌های مطالعاتی مختلف، شناسایی مناطق پرتراکم از نظر امتداد منابع آب، تعیین الگو و نوع مصرف آب در منطقه و شناسایی تعداد چاههای غیر مجاز از مهمترین اهداف آماربرداری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آماربرداری در استان بوشهر به دو محدوده مطالعاتی شمال و جنوب تقسیم شده گفت:  25محدوده مطالعاتی در شمال و جنوب استان بوشهر برای آماربرداری تعیین شده است.

رجائی با تاکید بر همکاری و مساعدت سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی برای دسترسی به اطلاعات چاههای آب واقع در منطقه مذکورافزود: همکاری سازمان جهاد کشاورزی و شرکت توزیع برق استان درباره ارائه اطلاعات انهار، منابع آب و اطلاعات مکانی سطح زیر کشت باغات استان از مهمترین عوامل موثر در تسریع و تسهیل اجرای این پروژه است.

وی تاکید کرد: مساعدت و همراهی نیروی انتظامی و مراجع قضایی استان بوشهر برای ورود آماربرداران به محدوده‌های مسکونی، نظامی، باغ شهر و ویلا و مکان‌های مرتبط در تسریع و تسهیل اجرای پروژه‌های آماربرداری از منابع آبی استان بوشهر ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه حفر چاه غیرمجاز در باغات افزایش یافته است، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده امسال 47 حلقه چاه آب در باغات استان بوشهر حفر شده که با شناسایی این چاه‌ها عملیات تخریب آن انجام شده است.

رجایی با اشاره به اینکه امسال 800 حلقه چاه غیر مجاز در استان بوشهر مسدود می‌شود، گفت: احکام قطعی قضایی برای 272 حلقه آن صادر و 528 حلقه دیگر به‌زودی احکام قضایی آن برای پر کردن صادر می‌شود.

وی با اشاره به مسدودشدن 65 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان بوشهر بیان کرد: تا پایان امسال 800 حلقه چاه آب غیرمجاز مسدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای طرح تعادل‌بخشی و احیا منابع آبی انجام شده است، گفت: تردد غیرمجاز تمامی دستگاه‌های حفاری چاه در محورهای استان بوشهر ممنوع است بگونه‌ای که امسال 38 دستگاه حفاری و کمپورسور که بدون مجوز بوده‌اند توقیف شده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار