مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت ۱۱ طرح بندری در زمینه‌های مختلف با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 17 August 2016
محمدمهدی بنچاری با بیان اینکه ظرفیت‌های بندری در بنادر این استان افزایش می‌‎یابد، اظهار داشت: براساس برنامه تدوین شده زیرساخت‌های بندری در بوشهر افزایش می‌یابد که در این راستا اعتبارات این حوزه افزایش یافته است.

وی از افزایش اعتبارات برای تکمیل طرح‌های بندری در استان بوشهر خبرداد و گفت: برای اجرا و تکمیل طرح‌های بندری در بوشهر اعتبارات از 630 میلیارد ریال به 800 میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت و این در حالی است که تخصیص اعتبارات ملی متمرکز در این زمینه نقش مهمی در تسریع اجرای طرح‌ها داشته است.

بازسازی و اصلاح‌ اسکله‌های تجاری بوشهر با 110 میلیارد ریال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های بندری در هفته دولت افزود: با تکمیل طرح بازسازی و اصلاح‌ اسکله‌های تجاری شماره 5 و 6 بندر بوشهر این اسکله‌ها همزمان با هفته دولت با سرمایه‌گذاری 110 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

بنچاری از استقرار دو جرثقیل دروازه‌ای در بندر بوشهر خبرداد و گفت: همزمان با هفته دولت ناوگان عملیاتی بندربوشهر به 2 دستگاه جرثقیل دروازه‌ای محوطه‌ای مجهز می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 128 میلیارد ریالی برای استقرار 2 جرثقیل دروازه‌ای در بندر بوشهر بیان کرد: این جرثقیل‌ها ظرفیت جابه‌جایی 40 تن کالا با قدرت 400 کیلووات دارد.

راه‌اندازی مانیتورینگ بویه‌ها در سواحل استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مانیتورینگ بویه‌ها در ساحل استان بوشهر خبرداد و افزود: این سیستم‌ها که با 33 میلیارد ریال راه‌اندازی شده زمینه ارتقاء ایمنی دریانوردی در استان بوشهر فراهم می‌کند.

بنچاری با اشاره به طرح حفاظتی در جزیره نگین بوشهر گفت: این طرح به طول 2 هزار متر مربع اجرا شده که دارای 3 هزار 100 متر آرمور و 3 هزار 10 متر تاج است.

وی افتتاح دوربین‌های مدار بسته در بندر گناوه را از دیگر طرح‌های هفته دولت دانست و افزود: این دوربین‌ها با سرمایه‌گذاری 22 میلیارد ریال خریداری و نصب شده که زمینه نظارت بر انبارها، محوطه‌ها و ساختمان‌های بندر گناوه افزایش می‌دهد.

خارج‌سازی شناورهای غرق‌شده از آب‌های دیر و بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بازسازی شناورهای امداد و نجات دریایی با 17 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های هفته دولت در استان بوشهر دانست و گفت: در  این هفته شناورها و ابنیه‌های غرق شده در بنادر بوشهر و دیر از آب خارج می‌شوند.

بنچاری، ارتقا ایمنی بندر بوشهر با افتتاح تجهیزات جدید با 7.5 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، خرید و نصب 4 دستگاه دوربین دید در شب ویژه شناورهای امداد و نجات دریایی با 7 میلیارد ریال اعتبار و به آب اندازی قایق نورانی با 7 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان بوشهر دانست. برای اجرای این طرح‌های بندری در مجموع 390 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز عملیات دو طرح بندری در استان خبرداد و افزود:  در هفته دولت ضمن آغاز عملیات لایروبی بندر دیر با 61 میلیارد ریال، تعمیر اسکله تجاری شماره یک بوشهر با 70 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار