مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با بارگیری همزمان 10 کشتی نفتکش در روز دوشنبه در جزیره خارگ حدود 9 میلیون و 200 هزار بشکه نفت صادر شد که رکوردی جدید در صادرات نفت ایران به ثبت رسید.
کد خبر: ۲۸۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 31 August 2016
روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از سید پیروز موسوی افزود: اسکله های پایانه نفتی خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران درخلیج فارس روز دوشنبه برای نخستین بار شاهد پهلوگیری 9 فروند کشتی غول پیکر نفتکش در اسکله های ثابت و یک فروند کشتی به روش اس تی اس (STS کشتی به کشتی) و بارگیری نفت خام صادراتی ایران بود.
وی با تاکید بر اینکه این عملیات پهلودهی بدون حضور کارشناسان خارجی و هیچ گونه حادثه ای با موفقیت انجام شده است، اظهار داشت: از طریق کشتی هایی که در اسکله های ثابت پایانه نفتی خارگ پهلودهی شدند در مجموع حدود هشت میلیون و 200 هزار بشکه نفت بارگیری شد.
وی ادامه داد: همچنین یک میلیون بشکه نفت خام هم از طریق بارگیری کشتی به کشتی انجام شد.
موسوی بیان کرد: هم اکنون ظرفیت و توان بارگیری کشتی های نفتکش در پایانه خارگ به بیش از 9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.
وی یادآورشد: از حدود چهار سال پیش تاکنون عملیات گسترده بازسازی و نوسازی تاسیسات و اسکله های پایانه نفتی خارگ آغاز شد و هم اکنون همسو با افزایش ظرفیت تولید نفت امکان بارگیری و صادرات نفت خام کشور از پایانه خارگ وجود دارد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر به عنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار