ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر،برپایی نمایشگاه مدافعان آسمان ولایت در بوشهر و برگزاری برگزاری همایش بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور در دلوار از اهم خبرهای استان بوشهر است.
کد خبر: ۲۸۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 31 August 2016
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: این کارگاه به مساحت 450 متر مربع با اعتبار هزار و 660 میلیون ریال ظرفیت آموزش سالانه 500 نفر  را دارد.

عبدالرسول کازرونی افزود:  در این مرکز رشته‌های مختلف نقشه برداری ، عایق‌کاری رطوبتی، آرماتوربندی، آجرچینی و کاشی کاری و... آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در پنج ماه امسال بیش از 6 هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای استان  آموزش دیده‌اند.

ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز نیروگاه اتمی به 1000 نفر در استان بوشهر

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهردر نشست با مسوولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: سالی که در پیش رو داریم سالی سخت و سنگین در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی برای جوانان استان خواهد بود که امیدوارم کاری ماندگار و سبب پیشرفت استان بوشهر باشد.

 محمود جعفری هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای را توانمندسازی نیروی کار در راستای استفاده در پروژه ساخت نیروگاه دوم در استان بوشهر اعلام کرد و افزود: برای برگزاری سودمند دوره‌های آموزشی کمبودهای کارگاه‌های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تامین و در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می گیرد.

جعفری با تاکید بر اینکه استان بوشهر این ظرفیت را در راستای اشتغال کارجویان نباید از دست بدهد گفت: باید با توسعه آموزش‌های مهارتی در بین جوانان و بالا بردن سطح مهارتی آنان زمینه اشتغال آنان را در ساخت نیروگاه جدید مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست آموزش‌ها در حوزه کارهای عمرانی و ساخت و ساز ارائه می‌شود تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی مورد نیاز نیروگاه اتمی به یک‌هزارنفر در استان بوشهر امسال ارائه می‌شود.

برگزاری همایش بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری

به گفته امام جمعه دلوار امسال هم همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار که به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار نام گذاری شده است همایش بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام زاهد دوست افزود: ابتدا در روز 12 شهریور همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) آیین پرفیض دعای ندبه با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر برپا می‌شود و همایش هم 13 شهریور راس ساعت 17 با حضور رئیس قوه قضاییه در این شهر اجرا می‌شود.

 نعمتی دبیر این همایش هم برپایی این همایش را با هدف تجلیل از مقام شامخ سردار بزرگ مبارزه با استعمار جنوب کشور خواند و خواستار حضور مردم در این آیین شد.

برپایی نمایشگاه مدافعان آسمان ولایت

نمایشگاه مدافعان آسمان ولایت در آستانه‌  روز پدافند در پدافند خاتم‌الانبیا جنوب در بوشهر برپا شد.

در این نمایشگاه تجهیزات و ادوات پدافند و غرفه‌های فرهنگی، پزشکی و امنیتی از امروز تا سیزدهم شهریور به نمایش گذاشته شده است.

کاربرد سموم و کودهای کشاورزی محصولات زراعی بوشهر کمتر از میانگین کشوری است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت:  در سال زارعی جاری 100 آزمایش به صورت تصادفی از محصولات ، در مزارع و بازارانجام شده که از نظر میزان سموم و کودهای شیمیایی کمتر از میانگین کشوری بوده است.

احمد سبحانی افزود: خرما ، مرکبات ،گوجه فرنگی ،محصولات جالیزی و سبزی شامل این آزمایش‌ها می‌شوند.

وی گفت: در طول سال کارشناسان ناظر، آموزش بهره برداران و کشاورزان را برای رعایت میزان مصرف سموم بر عهده دارند.

سبحانی افزود:  امسال 80 درصد از فروشگاههای غیر مجاز سموم شیمیایی ساماندهی شده‌اند و کشاورزان با اطمینان خاطر می‌توانند سموم شیمیایی را خریداری کنند.

انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه مهارتی افزایی در استان بوشهر

تفاهم نامه  همکاری سه جانبه بین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، کمیته امداد امام خمینی و  و اموربانوان  و خانواده استانداری امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای توانمند سازی اقشار نیازمند جامعه و همکاری برای اجرای طرح امید اجتماعی استانداری منعقد شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص از اولویت کارها است.

سعید زرین‌فر افزود:  شاهد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف هستیم  و امید است این سرمایه‌گذاری  گامی رو به جلو برای اشتغال جوانان باشد.

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه بهداشتی و درمانی در جزیره خارگ

با حضور فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بوشهر و مسئولان محلی جزیره خارگ عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت شهری خارگ و کلینیک دهان و دندان خارگ آغاز شد.

معاون فنی این مرکز بهداشت در این مراسم اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت شهر خارگ با زیربنای 987 مترمربع و در سه‌طبقه با هزینه‌ای افزون بر 15 میلیارد ریال در مدت یک سال ساخته می‌شود.

حمید حبیبی نیا افزود: کلینیک دهان و دندان نیز همزمان با این پروژه با زیربنای 132 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد ریال در جزیره خارگ احداث می‌شود.

انجام زایمان موفق توسط تیم اورژانس 115 مرکز سلامت جامع تنگ ارم دشتستان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ، زایمان طبیعی موفق توسط تیم اورژانس 115 مرکز سلامت جامع تنگ ارم از توابع شهرستان دشتستان انجام گرفت.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان  شهرستان دشتستان گفت: طی تماس تلفنی خانواده  مادر باردار از روستای کنار سیاه، اورژانس 115 مرکز سلامت جامع تنگ ارم برای انتقال بیمار به محل اعزام و بیمار به مرکز سلامت جامع تنگ ارم انتقال یافت.

سکینه غلامی افزود : پس از معاینه بالینی  و پرونده مادر باردار ، با توجه به کم‌خونی شدید مادر و خطر خونریزی دستور اعزام مادر توسط پزشک مرکز با آمبولانس به بیمارستان داده شد.

وی تصریح کرد: به سبب پیشرفت سریع زایمان ، مادر باردار در مسیر راه ،با عملکرد خوب و به‌موقع تیم اورژانس 115 و مامای همراه وی ،زایمان به‌صورت طبیعی و موفق  در آمبولانس انجام شد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان  خاطرنشان کرد: وضعیت و حال عمومی مادر و نوزاد مطلوب و خوب گزارش‌شده و برای مراقبت‌های ویژه ، توسط آمبولانس به بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال یافتند.

افتتاح و بهره‌برداری مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بیدخون شهرستان عسلویه

در آیینی با حضور استاندار بوشهر و مسئولان شهرستان عسلویه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بیدخون افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بیدخون با زیربنای حدود یک‌هزارو 170 مترمربع در 3 طبقه ساخته‌شده است که طبقه نخست واحدهای بهداشتی و درمانی شامل پذیرش، تزریقات زنانه، تزریقات مردانه، مطب پزشک عمومی، مراقبت سلامت زن، سرپرستی و نگهبانی است.

جاسم زارعی افزود: طبقه دوم این پروژه شامل بهداشت محیط، سرایداری و طبقه سوم پانسیون پزشکان، کارکنان و مهمانسرای شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: برای احداث و تجهیز این پروژه مبلغی بالغ‌بر چهار میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری هزینه شده است.

کارمندان نمونه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در آیینی از کارمندان نمونه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تجلیل شد.

امام‌جمعه برازجان در این آیین اظهار داشت: دولتمردان باید فرصت خدمت به مردم را برای خود غنیمت بشمارند و در خدمت به خلق کوشا باشند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح حل مشکلات، خوش‌رویی با مردم، تکریم ارباب‌رجوع، نظم در کار و امانت‌داری را از ویژگی‌های یک کارمند نمونه برشمرد.

فرماندار دشتستان نیز در این آیین گفت: دانش‌افزایی کارمندان دولت برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و ارتقای رضایت‌مندی در جامعه ضروری است.

ارسلان زارع افزود: دراین‌ارتباط برنامه‌هایی که در سطح شهرستان داریم برگزاری کلاس‌های متمرکز در رشته‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: کسب دانش روز برای کارمندان باعث امانت‌داری، صداقت، انرژی، انگیزه و نظم و انضباط بیشتر در کار آنها و درنتیجه رضایت‌مندی و ایجاد امید و نشاط در جامعه خواهد شد.

 زارع خاطر نشان کرد: در هفته دولت امسال بهره‌برداری از 170 طرح عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستان مدیون تلاش مدیران و کارکنان دولت است.

بهره برداری از 48 واحدی شهر دلوار تنگستان

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان بوشهر، بمناسبت هفته دولت در آیینی با حضور فرماندارتنگستان، سرپرست بنیاد مسکن استان و دیگر مسئولان شهرستان، پروژه 48 واحدی شهر دلوار افتتاح شد.

در این مراسم مدیر بنیاد مسکن شهرستان تنگستان ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: این پروژه با استفاده از سازه‌های صنعتی در بلوک‌های 4 واحدی 2 طبقه با زیر بنای مفید هر واحد 74 مترمربع احداث و به متقاضیان واگذار می‌شود.

احمدی منفرد افزود: اعتبار کلی هزینه شده در این پروژه بیش از 20 میلیارد ریال است که شرایط واگذاری واحدهای احداث شده، پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ 300 میلیون ریال و آورده متقاضیان تعیین شده است.

اردوی جهادی لبیک به‌فرمان جهاد امام خامنه‌ای است

مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باب جهاد بسته نشده و همچنان از جبهه‌ها فراخوان نیرو می‌شود و اردوهای جهادی لبیک به‌فرمان جهاد امام خامنه‌ای است.

رضا زائری با بیان اینکه راه جهاد راه بی‌پایانی است که همچنان ادامه دارد اظهار داشت: جهادگران بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر شرکت در عرصه‌های مختلف سازندگی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم، با حضور در روستای باغان شهرستان دشتی از توابع بخش شنبه و طسوج از هرگونه خدمتی که در توان دارند دریغ نمی‌کنند.

وی بیان کرد: همه ما باید درجایی که حضور داریم برای سازندگی کشور عزیزمان تلاش کنیم و این نظام اسلامی که امید مستضعفان عالم است را به اوج و تعالی برسانیم.

زائری با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: یادواره‌ای به‌منظور بزرگداشت شهدای روستای باغان با عنوان راه بی‌پایان برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد و در این یادواره قائم‌مقام رییس دانشگاه و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه حضور داشتند.

حیدر عزیز نژاد در این یادواره از مردم منطقه باغان به‌عنوان مردمی صبور و غیرتمند یادکرد و از دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام فراغت و استراحت خود به این منطقه آمدند و به خدمت‌رسانی به مردم مشغول‌اند تشکر کرد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اردوهای جهادی را بسیار مفید و سازنده هم برای مردم منطقه و هم برای دانشجویان و دانش آموزان جهادی برای کمال و خودسازی عنوان کرد.

اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سی‌ام مرداد آغازشده و تا پایان 12 شهریور ادامه دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار