مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تا سال 92 در حوزه زنان 52 سازمان مردم‌نهاد فعالیت می‌کردند که امروز باافتخار می‌گویم 119 سازمان مردم‌نهاد بانوان در استان بوشهر مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۲۸۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 31 August 2016
فاطمه دهقانی در نشست اقشار مختلف زنان شهرستان دشتی که در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد اظهار داشت: یکی از مسائل اصولی که دولت تدبیر و امید وظیفه خود دانسته توسعه متوازن و رویکرد عدالت جنسیتی بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: دولت تدبیر و امید ایجاد فرصت برابر برای دختران و زنان را در برنامه‌های کلان کشور داشته است.

وی مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزش، اشتغال، سلامت و تقسیم متوازن فرصت‌های علمی در جامعه از مطالبات دختران و زنان برشمرد.

دهقانی یادآور شد: با توجه به اینکه زنان 50 درصد از نیروی انسانی در جامعه را تشکیل می‌دهند و حق مسلم زنان است تا در مسؤولیت‌ها مشارکت داده شوند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به زنان و دختران در استان بوشهر شده است که در حال حاضر در این استان پنج مدیرکل در دستگاه‌های اجرایی برای اولین بار منصوب‌ شده‌اند و در کنار مدیران مرد فعالیت می‌کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در برخی زمینه‌ها مدیران کل زنان بعضاً موفق‌تر از مردان بوده‌اند و نه سایه به سایه مردان بلکه شانه‌به‌شانه مردان در عرصه‌های مختلف مدیریت‌های دولتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در استان بوشهر هشت معاون مدیرکل، هشت رئیس اداره شهرستان داریم و تنها شهرستانی که مدیر زن ندارد دشتی است و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر بانوان در این عرصه‌ها باشیم.

دهقانی گفت: در دولت تدبیر و امید برای اولین بار بخشدار زن و  معاون فرماندار زن، 10 مشاور فرماندار زن و 50 مشاور دستگاه اجرایی بانوان داریم و این‌ها دستاوردهای کمی نیست که برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در حال حاضر بانوان ما به‌عنوان فرماندار ایفای نقش می‌کنند همان‌طور که به وظایف خانوادگی خود می‌رسند وظایف شغلی خود نیز انجام می‌دهند.

مشاور استاندار بوشهر حضور زنان در پست‌های مدیریتی افتخاری بزرگ برای دولت و تدبیر عنوان کرد و بیان داشت: دولت یازدهم باعث رشد ارتقا و مشارکت زنان در عرصه‌ها مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی شده است.

وی خاطرنشان کرد: زنان حرکت‌های خود را به سمت تشکل سازی سوق دهند تا بتوانند مطالبات خود را در قالب تشکل‌های تخصصی مطرح کنند و طی چند سال اخیر موفقیت‌های خوبی در افزایش، رشد و توسعه سازمان مردم‌نهاد در حوزه زنان داشته‌ایم.

دهقانی یادآور شد: تا سال 92 در حوزه زنان 52سازمان مردم‌نهاد فعالیت می‌کردند امروز باافتخار می‌گویم که 119 سازمان مردم‌نهاد بانوان در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طرح امید اجتماعی برای مناطق شهری و مناطق روستایی در استان بوشهر پیس بینی شده است و سازمان مردم‌نهاد به‌عنوان همیاران ما در مرحله اول طرح امید اجتماعی ایفای نقش کرده‌اند که این امر باعث توانمند کردن زنان و دختران در اجتماع خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: سال گذشته طرح امید اجتماعی در شش محور آغاز که در شهرستان دشتی 20 کارگاه برگزار و استقبال خوبی از این طرح به عمل آمد و امسال بنا داریم در فاز دو طرح امید اجتماعی بخش عظیمی از کارها و اجرای این کارها را به سازمان مردم‌نهاد واگذار کنیم.

وی ادامه داد: ازآنجاکه نیمی از هر جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، مسائل مربوط به آنان حائز اهمیت است و طرح موسسه مسیر آرامش شهرستان دشتی که با همکاری دفتر امور بانوان برای بحث سلامت و پیشگیری از سرطان‌های شایع حوزه زنان تهیه شد این طرح برای معاونت زنان ریاست جمهوری ارسال که مورد استقبال قرار گرفت و اعتباری هم برای اجرای این طرح که خاص دشتی است در نظر گرفته‌شده است.

دهقانی تأکید کرد: ارتقا و توسعه مشارکت‌های زنان یکی از دستاوردهای خوبی است که در دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگی و اجتماعی محقق شد.

وی ادامه داد: فاز دو طرح امید اجتماعی جز پروژه‌های اصلی دفتر بانوان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و ما باید در کنار توسعه اقتصادی توجه به مسائل اجماعی است.

دهقانی با تأکید بااینکه دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کند تصریح کرد: یکی از اقدامات امور زنان حمایت و تقویت از سازمان‌های مردم‌نهاد است زیرا سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند برای شناسایی زنان کارآفرین، توانمند و آسیب‌پذیر نقش مهمی ایفا کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار