معاون اول رئیس جمهور گفت: پایبندی ایران به برجام منوط به انجام تعهدات سایر طرف‌ها به برجام است.
کد خبر: ۲۹۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 10 September 2016
اسحاق جهانگیری دقایقی قبل در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی جدید بوشهر اظهار داشت: بوشهر قطب و مرکز انرژی کشور است و در سال‌های اخیر شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه نفت و انرژی در این استان هستیم.

 وی افزود: امروز در استان بوشهر حاضر شدیم تا آیین آغاز به کار 2 نیروگاه بزرگ را شاهد باشیم که بحمدلله این مهم انجام گرفت و به فضل خدا در موعد مقرر شاهد افتتاح این نیروگاه‌ها خواهیم بود.

 معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این مسیر به توفیق لازم برسیم.

 جهانگیری گفت: با ساخت نیروگاه‌های اتمی افزون بر تثبیت پایداری شبکه در مصرف مواد فسیلی صرفه جویی و همچنین برای مسئله محیط زیستی برای کشور بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 75 هزار مگاوات نیروگاه ظرفیت نصب شده داریم و سالانه 6 درصد رشد مصرف برق در کشور داریم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: باید هر سال 5 هزار مگاوات نیروگاه احداث کنیم و توجه به ملاحظات زیست محیطی اهمیت زیادی دارد.

جهانگیری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه افزود: مردم عزیز تحریم‌های ظالمانه را تحمل کردند تا حق مسلم خود را اثبات کنند و در این میان شهدای زیادی تقدیم شده است.

 وی افزود: هم چرخ سانتریفوژها و هم چرخ زندگی مردم باید بچرخد و با هدایت‌های رهبر انقلاب و با تلاش‌های رئیس جمهور و با تلاش دیپلمات‌ها و وزیر محترم خارجه توانست با گفت‌گوهای طولانی سند برجام را امضا و اجرا کند و امروز شاهد اجرای 2 نیروگاه هستیم که نشانه استقامت ملت است.

 معاون اول رئیس جمهور افزود: اجرای نیروگاه در سند برجام پیش‌بینی شده است و پایبندی دولت روسیه به عنوان یکی از طرف‌های ایران در برجام را ثابت کرده است.

 جهانگیری افزود: پایبندی ایران به برجام منوط به انجام تعهدات سایر طرف‌ها به برجام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار