ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ۵۵۰ میلیارد ریال از درآمدهای گمرکی به خزانه استان بوشهر واریز شد.
کد خبر: ۲۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 10 September 2016
بهنام نوروزی در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان بوشهر افزود:با اجرای سامانه جامع امور گمرکی پرداخت حقوق دولت به ‌صورت الکترونیک انجام شده  و امکان سوء استفاده های مالی در گمرک از بین رفته است.

وی افزود: با اتصال مستقیم این سامانه  به بانک و استفاده از پرداخت الکترونیک در این سامانه، هر واریز وجه مربوط به یک اظهارنامه بوده و امکان سوءاستفاده آن برای اظهارنامه دیگری در کل کشور وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین فعالیت گمرک در زمینه مالی، دریافت حقوق دولت از واردکننده و واریز وجه آن بر مبنای تعاریف قانونی در حساب‌های مختلف خزانه است در همین راستا سامانه جامع گمرکی با یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها به ‌طور مشخص عوارض، مالیات، حقوق گمرکی و سود بازرگانی را از هم تفکیک می‌کند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد ریال از درآمدهای گمرکی به خزانه استان بوشهر واریز شده است، گفت: ۵۵۰ میلیارد ریال از درآمدهای گمرکی کسب در گمرکات استان بوشهر در سال گذشته  به حساب خزانه استان بوشهر واریز شده است.

نوروزی افزود: درآمد مصوب استانی گمرکات استان بوشهر در سال ۹۴، ۳۸۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که خوشبختانه درآمد تحقق یافته گمرک در این بخش با ۱۴۵ درصد به ۵۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی به درآمد گمرکات استان بوشهر در پنج ماهه امسال اشاره کرد و  اظهار داشت: درآمد  گمرکات استان بوشهر در مدت یاد شده ۹ هزار  و ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال معادل ۹۱۳ میلیون تومان بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: طی مدت مذکور حدود ۴۵۴ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۸۷۴ میلیون دلار کالا  از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

نوروزی بودجه استانی اختصاص یافته به گمرکات استان بوشهر را کافی ندانست و گفت: متاسفانه هم اکنون بخش عمده ای از زیرساخت‌ها و ساختمان‌های گمرک در سراسر استان بوشهر فرسوده و مستهلک است و نیازمند بازسازی بوده و تخصیص این اعتبارات جوابگوی حجم فعالیت‌های مورد نظر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد بیات رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: بخش قابل توجهی از درآمدهای استان بوشهر  پس از درآمدهای مالیاتی مربوط به درآمدهای گمرکی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار