مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از 1000 هکتار از اراضی میگوی استان متعلق به دشتی است.
کد خبر: ۲۹۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 10 September 2016
محمدتقی منوچهری در حاشیه بررسی مسائل و مشکلات سایت‌های پرورش میگو در مند شمالی و جنوبی که با حضور سید کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دامپزشکی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی، بخشدار مرکزی جمعی از مسؤولین محلی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: از 10 سایت پرورش میگوی فعال استان بوشهر که در سطح 4 هزار هکتار قرارداد چهار سایت فعال در دو شهرستان دشتی و تنگستان قرار دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال حدود 3 هزار و 800 هکتار از اراضی زیر سطح کشت میگو قرار دارد که حدود 1150 هکتار از این اراضی در سایت مند قرار دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که 25 درصد از تولید میگوی پرورشی استان بوشهر امسال در سایت مند تولید شود.

منوچهری بیان داشت: از حدود یک‌میلیون و 400 هزار تن محصول تولید کشاورزی در استان بوشهر سهم وزنی شیلات 5 درصد است ولی ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی 25 درصد است و بنابراین یکی از مزیت‌های اصلی ماست.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در تولید و برداشت میگوی پرورشی کیفی است زیرا افزایش کمی مدنظر نیست بلکه افزایش کیفی مورد تأکید ماست.

منوچهری یادآور شد: بازدیدی که به‌اتفاق نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان از دریچه ورودی کانال انتقال آب به سایت‌های مند داشتیم که این مسیر نیاز به لایروبی است که این مشکلات را به جد بررسی و پیگیری خواهیم کرد و جهت اعتبار آن نیز نماینده مردم دشتی و تنگستان مساعدت خواهند کرد تا بتوانیم مشکلات پرورش‌دهندگان میگو را به حداقل برسانیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در پاسخ به اینکه در صورت حل مشکل برق و لایروبی کانال انتقال آب از رودخانه و دریا به سایت‌ها و اصلاح و بهسازی دریچه ورودی و تحقق خواسته‌های به‌حق پرورش‌دهندگان یقیناً ظرفیت پرورش میگو در این سایت‌ها به دو برابر افزایش خواهد یافت در این زمینه چه برنامه‌ای دارید، گفت: اداره کل شیلات، اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو مشکلاتی را در سایت‌های پرورش میگو در استان خصوصاً عدم برق‌رسانی و آب شرب و راه دسترسی وجود دارد دسته‌بندی کنند.

وی ادامه داد: جلساتی با سازمان برنامه‌وبودجه استان داشته‌ایم و نتایج خوبی داشته که با نهایی شدن مصوبات بتوانیم مشکل بهره‌برداران در بحث پرورش میگو حل‌وفصل کنیم.

منوچهری در پاسخ به این سؤال که سایت پرورش میگو مند به لحاظ موقعیت بسیار مناسب و آبگیری از محل تلاقی رودخانه مند با دریا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین میگوی پرورشی در استان بوشهر را دارد چه میزان اعتبار جهت برق این منطقه نیاز است، گفت: برای چند سایت برآورد اعتبار شده که پس از بحث و بررسی و نهایی شدن مشخص خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار