مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های نفتی افزایش یافته است، گفتک بر این اساس ۴ مخزن ذخیره نفت‌خام در گناوه که با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۹۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 13 September 2016
پیروز موسوی ظهرامروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در خارگ با بیان اینکه میزان صادرات نفت از این پایانه‌ها افزایش یافته است اظهار داشت: طرح‌های مهمی برای افزایش توان عملیاتی در خارگ اجرا شده بگونه‌ای که با پهلوگیری همزمان 9 کشتی در اسکله‌ خارگ انتظار کشتی‌های نفتکش برای پهلوگیری در اسکله‌های نفتی خارگ بشدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های نفتی افزایش یافته است خاطرنشان کرد: بر این اساس چهار مخزن ذخیره نفت خام در گناوه که با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ظرفیت این مخازن نگه‌داری نفت در گناوه را 10 میلیون بشکه دانست و گفت: برای انتقال نفت ذخیره شده برای کشتی‌های صادراتی 40 کیلومتر لوله‌گذاری زیر دریا و در خشکی انجام شده که این طرح‌ها در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

موسوی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی محور اصلی فعالیت‌های وزارت نفت  است افزود: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه‌های صادرات نفتی ایران اجرایی شده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه صنایع بالادستی تصریح کرد: مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، کمک بزرگی به صنایع بالادستی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است.

موسوی با اشاره به افزایش توان عملیاتی در اسکله‌های نفتی خارگ افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف توان عملیاتی، فنی و مهندسی شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تعمیر گوی‌های شناور برای صادرات میعانات گازی خبرداد و خاطرنشان کرد: تعمیر گوی‌های صادراتی یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین اقدامات مهندسی است که کارکنان عملیات و فنی این شرکت موفق به تعمیر گوی شناور بهرگان‌سر با تکیه بر توان فنی بومی شده‌اند.

موسوی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح‌ها و نقش آن در صرفه‌جویی‌های ارزی گفت: تعمیر گوی‌های شناور  به‌دست متخصصان داخلی سبب  صرفه‌جویی 6.5 میلیون یوریی شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار