مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای جلوگیری از خام فروشی محصولات جدید امسال در صنایع پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۹۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 13 September 2016
مسعود حسنی در نشست با مسئولان مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع وابسته به آن با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی اجرایی شده اظهار داشت: بر این استان تولید بوتان و پروپان از برنامه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی است که این محصولات سبب جلوگیری از خام‌فروشی و تولید محصولات جانبی می‌شود.

وی از تولید و انتقال 20 هزار تن بوتان به صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: این طرح با هدف ارزش‌آفرینی و جلوگیری از خام‌فروشی سرمایه ملی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

مدیرعامل مجتع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه طرح یاد شده از تیرماه آغاز شد خاطر نشان کرد: انتقال 20 هزار تن بوتان به صنایع پتروشیمی پارس جنوبی پس از انجام مراحل عملیاتی اتصال پتروشیمی جم به خط لوله صادرات بوتان از طریق اسکله از 22 تیرماه امسال آغاز شد.

حسنی با بیان اینکه هم‌اکنون ارسال بوتان از پالایشگاه‌های سوم، چهارم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به پتروشیمی جم در حال انجام است گفت: افزایش حجم ارسال خوراک به پتروشیمی نوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ارسال پروپان به پتروشیمی مروارید از مهرماه امسال خبرداد و افزود: استفاده از پمپ‌های صادرات و دریافت خوراک از پالایشگاه‌های پنجم، ششم و هفتم از نهم تیرماه امسال آغاز شده و هماهنگی‌های اولیه برای ارسال پروپان به پتروشیمی مروارید نیز از ابتدای مهرماه در حال اجراست.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید محصولات جدید در صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: با هدف تولید محصولات جدید در صنایع پتروشیمی عسلویه برای جلوگیری از خام فروشی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی در دستور کار مجتمع گاز پارس جنوبی قرار گرفته است.

حسنی تاکید کرد: بر این اساس با مکذاکرات انجام شده سه هدف اولیه ارسال بوتان به پتروشیمی جم، ارسال پروپان به پتروشیمی مروارید و امکان افزایش دریافت خوراک پتروشیمی برزویه از پالایشگاه‌های جدید عملیاتی شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار