رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان گفت: در راستای پیشگیری از هرگونه آتش‌سوزی احتمالی عملیات آتش‌بر، در بیش از 100 هکتار از جنگل‌های دست کاشت منطقه «دم روبادان» این شهرستان انجام‌گرفته است.
کد خبر: ۲۹۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 14 September 2016
حسن یوسفی در بازدید جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی تنگستان اظهار داشت: این اقدام دسترسی نیروهای امدادی به درختان را در زمان وقوع حادثه احتمالی آسان‌تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مساحت جنگل‌کاری شده از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان تنگستان قابل توجه است و دسترسی ماشین‌های امدادی و نیروها به‌تمامی نقاط این جنگل‌ها همواره یکی از دغدغه‌های ما بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان تصریح کرد: وقتی در یک پوشش جنگلی عملیات «آتش‌بر» انجام نشده باشد  خطر توسعه حریق در حوادث احتمالی بسیار بالاست و لذا این کار مهم یک ضرورت برای جنگل‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان  اینکه عملیات احداث آتش‌بر نقش بسزا و مهمی در جلوگیری از نفوذ آتش از اراضی کشاورزی به اراضی جنگلی دارد، افزود: این عملیات حائل بین جنگل و اراضی کشاورزی است و به‌منظور جلوگیری از آتش به منابع طبیعی است.

گفتنی است؛ مساحت اراضی ملی شهرستان تنگستان 200 هزار هکتار است که از این تعداد 130 هزار مرتع، 56 هزار هکتار بیابان و14هزار هکتار پوشش جنگلی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار