مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جریمه شکار یک بهله دلیجه به ۲۰ میلیون تومان و پرندگان شکاری همچون شاهین، بحری و بالابان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۲۹۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 14 September 2016
حسین دلشب در نشست بررسی وضعیت حیات وحش استان بوشهر به زنده‌گیری پرندگان شکاری به روش «کوخه‌نشینی»  پرداخت و اظهار  داشت: با توجه به اینکه فصل کوچ پرندگان به استان بوشهر آغاز شده لازم است راهکارهای لازم برای جلوگیری  از اقدامات شکارچیان غیرمجاز و برخورد قاطع با آنها در استان بوشهر ارائه شود.

وی یکی از روش‌های شکار پرندگان به ویژه پرندگان گران‌قیمت«کوخه‌نشینی» دانست و گفت: در این روش شکارچیان با ابزارآلات خاص اقدام به زنده‌گیری پرندگان با ارزش از جمله بهله، شاهین، بحری و بالابان و دیگر پرندگان می‌کنند که باید با مشارکت مردم نسبت به پیشگیری از شکار پرندگان اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه زیستگاه استان بوشهر زمینه مناسبی برای کوچ انواع پرندگان فراهم کرده است تصریح کرد: حضور افراد سودجو و دلالان در این استان همزمان با فصل مهاجرت پرندگان جای تاسف دارد چراکه خریدار این پرندگان شیوخ کشورهای حوزه خلیج فارس است.

دلشب با اشاره به اینکه قاچاق پرندگان یکی از معضلات است افزود: با توجه به مرز ساحلی گسترده استان بوشهر و مبادی خروجی و اسکله‌های متعدد، همواره بوشهر یکی از گزینه‌های مسیر قاچاق پرندگان شکاری و ارزشمند بوده است.

وی با بیان اینکه امکان قاچاق این پرندگان در استان بوشهر وجود ندارد گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی، گمرکات بوشهر، مرزبانی و واحدهای گشت دریایی سپاه پاسداران تعامل و همکاری مناسبی با اداره کل محیط زیست دارند و تمامی مناطق ساحلی استان بوشهر برای سودجویان و قاچاقچیان ناامن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افزایش جرائم شکار پرندگان در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: با افزایش میزان جرائم ضرر و زیان به حیات وحش از سال گذشته، جریمه شکار پرندگان یک بهله دلیجه به 20 میلیون تومان و پرندگانی مانند شاهین، بحری و بالابان به 60 میلیون تومان افزایش یافت و البته متخلفان علاوه بر پرداخت جرائم، محکوم‌ به جرائم کیفری می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار