رئیس مجمع طلاب و روحانیون کشور گفت: روحانیت باید پرچم داری خدمت به مردم را افتخارخودبداند.
کد خبر: ۳۱۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 26 October 2016
حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر حسینی نژاد درباره برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: برگزاری این کنگره کار بسیار ارزشمند و یک ابتکار جدیدی در استان بوشهر است.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه این جشنواره از اهمیت بالای برخوردار است بیان داشت: این کنگره در استان بوشهر، یک کار نوعی است و لازم و ضروری است که ابعاد مختلف تاریخ زندگی علمای این مرز و بوم  به ویژه شخصیت علمی و انقلابی علامه بلادی معرفی شود.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد افزود: علامه بلادی یکی از شخصیت‌های علمی و معنوی بوشهر است و تأثیر بسیار زیادی در زندگی فرهنگی دینی مردم در زمان خفقانی که انگلیس‌ها و غربی‌ها سعی در جهل و سرکوب مردم داشتند، این قدرت علمی ظهور و بروز پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ شیعه و ائمه اطهار حاکی از این است که همیشه ظلم‌ستیز و استکبارستیز بوده اند و مبارزه با طاغوت در خون و پوست شیعه وجود دارد.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه بنای شیعه مبارزه با سلطه صهیونیستی جهانی  است، خاطرنشان کرد: تمام علمای شیعه اهل مبارزه با سلطه بودند و ما عالم واقعی که فقیه آل محمد باشد ولی مجاهد نباشد در تاریخ شیعه نداریم.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد تأکید کرد:حوزه علمیه نمی‌تواند انقلابی نباشد، حوزه علمیه بود که در خفقان ستم شاهی انقلاب را به دست گرفت.

وی افزود: روحانی که روشنفکر غربی و بیان کنند اهداف شوم دشمن باشد چطور می‌تواند خودش انقلاب کننده و بیدارکننده جامعه باشد.

دبیر مجمع طلاب و روحانیون کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی هرروزدربین انسان‌های آزاده دنیا طرف داران بیشتری پیدا می کند، استکبار جهانی انواع حیله‌ها و طرح‌ها رابکاربسته تا از رشد انقلاب و بیداری اسلامی بگیرد اما الحمدالله تاکنون ناموفق بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی نژاد با تأکید بر ضرورت شناخت دشمن بیان کرد: باید تاریخ دشمنان را بدانیم‌ که چه توطئه‌هائی بر علیه انقلاب‌ها و مردم منطقه داشته اند و حتی برخی از آن‌ها با چهره دوست ظاهر می‌شوند، لبخند ظاهری دارند ولی در باطن کینه وحشتناکی نسبت به اسلام دارند.

وی خطاب به مسئولین اظهار داشت: آمار بیکاری در کشور سم است و باید مسئولان سعی کنند خدمات و رفاه عمومی در کشور بیشتر شود و بنا به گفته امام خمینی (ره) ما خدمتگزار مردم هستیم و باید از برخی چیزها که موجب مخدوش شدن چهره روحانیت و نظام می‌شود جلوگیری شود.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون کشور با تأکید بر اینکه روحانی باید انقلابی باشد یادآور شد: روحانیت باید پرچم داری خدمت به مردم را افتخارخودبداند، روحانی که مدافع حقوق مردم نباشد انقلابی نیست.

وی پیشنهاد داد: تمام محور و موضوع برنامه کنگره علامه بلادی بدلیل حساسیت زمانی و ضرورت آن تحقق انقلابی بودن وانقلابی ماندن روحانیت و حوزهای علمیه باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار