معاون صادرات و ترانزیت گمرکات استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۸۱۱ هزار تن کالا از گمرک خارگ صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۳۹ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۳۱۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 26 October 2016
بهروز قره‌بیگی در آیین تکریم و معارفه رئیس گمرک خارگ با اشاره به اینکه جزیره خارگ از ابعاد گوناگون از نقاط مهم و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این جزیره به عنوان شاهرگ اقتصادی کشور است به‌گونه‌ای که بیش از 90 درصد نفت خام کشور از این پایانه نفتی خارگ صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات غیر نفتی از اولویت‌های حوزه تجارت  و بازرگانی است، افزود: در این راستا برای تسریع در صادرات کالاها و محصولات مختلف گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع امور گمرکی مجهز شده است.

معاون گمرکات استان بوشهر از افزایش صادرات غیر نفتی از گمرکات خارگ خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال 811 هزار تن کالا از گمرک خارگ صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از 39 درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی ارزش کالاهای صادراتی از خارگ را افزون  بر 238 میلیون دلار  دانست و افزود: میعانات گازی بیشترین محصولات صادر شده از گمرکات استان بوشهر  است که در این راستا  گمرک خارگ نقش مهمی در صادرات این محصول دارد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال بیش از 20 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که  9.5 میلیون تن آن میعانات گازی  است.

معاون گمرکات استان بوشهر نقش گمرک در جریان مبادلات واردات و صادرات مهم دانست و اهمیت صادرات را در منطقه خارگ یادآور شد.

در این نشست ضمن معرفی هوشنگ هوشمندی به عنوان رئیس جدید گمرک خارگ از خدمات سیاوش رضایی قدردانی شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار