سخنگوی ناجا گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های ناجا، پلیس کودک و پلیس قضایی راه‌اندازی می‌شود که برای تحقق این مهم ساز و کارهای مورد نیاز آن انجام شده است.
کد خبر: ۳۵۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 01 January 2017
سردار سعید منتظر المهدی ظهر امروز در همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم و موثر مشاوره در کاهش ناهنجاری‌ها و افزایش امنیت عمومی اظهار داشت: مراکز مشاوره‌ای و مددکاری در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها  به عنوان بزرگترین شبکه مشاوره‌ای معرفی شده بگونه‌ای که این مراکز نقش مهمی در افزایش امنیت دارد.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا  نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی و شناخت عمومی دارد خاطر نشان کرد: این مراکز در پیشگیری و کاهش مشکلات و معضلات فردی ،اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثر و مثبتی برداشته و خدمات گوناگونی به مردم ارائه می‌دهند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه مشاوره پلیس، بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی انتظامی است گفت: نتیجه کار این مراکز به نحو مستقیم و غیرمستقیم به تامین امنیت در جامعه منجر می‌شود.

منتظر المهدی با بیان اینکه مشاوره  و مددکاری  نقش مهمی در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و صلح و سازش بین دعاوی دارد خاطر نشان کرد:در 9 ماه امسال  بیش از 80 درصد از کل پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا به مصالحه ختم شده است.

وی با بیان اینکه  370 هزار پرونده به دوایر مدد کاری و مشاور ناجا در 9 ماه امسال ارجاع شده افزود: 600 دایره مددکاری و بیش از 40 مرکز مشاوره‌ای در نیروی انتظامی راه‌اندازی شده که در 9 ماه امسال  370 هزار پرونده به این مراکز ارجاع یافته است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه  مقابله با بدحجابی اولویت برنامه‌های پلیس  است بیان کرد:مسئولیت  ترویج فرهنگ حجاب بر عهده 26 دستگاه بوده که در این بین پلیس بعنوان آخرین دستگاه محسوب می‌شود.

منتظر المهدی با تاکید بر ارائه راهکارهای اجتماعی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: در موضوع حجاب همه دستگاه‌های باید  در این عرصه وارد شوند تا تا به مرحله ورود پلیس برای اقدام‌های سلبی نرسد.

وی با بیان اینکه  رعایت هنجار‌ها در کشور رسالت و وظیفه همگانی است تصریح کرد: امروز در هر کشوری که یک هنجار پذیرفته شده همه ملزم به رعایت آن هستند که امید است این مهم در جامعه  شکل واقعی خود را پیدا کند.

سخنگوی ناجا، حجاب را یک موهبتی الهی  دانست و با بیان اینکه بیشتر مردم حجاب را رعایت می‌کنند تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن حجاب، پلیس مسئولیت دارد با هنجار شکنان مقابله کند.

وی با بیان اینکه توسعه پلیس کودک و پلیس قضایی از برنامه‌های ناجا است افزود: برای تحقق این برنامه‌ها ساز و کارهای مورد نیاز آن نیز انجام شده است.

منتظر المهدی با بیان اینکه پلیس استان بوشهر دارای رتبه برتر کشوری است افزود: این استان در بسیاری از شاخص‌های رتبه برتر کشور دارد که این در سایه تلاش مضاعف ناجا در استان و همکاری قابل ستایش مردم با پلیس حاصل شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار