مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان مشعل سوزی ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی(پنج پالایشگاه اول) در سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ به میزان ۴۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۵۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 01 January 2017
مسعود حسنی اظهار داشت: توجه به مسائل زیست‌محیطی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم و یکی از برنامه‌های مهم ما در این زمینه کاهش فلرینگ یا مشعل‌سوزی است.

وی گفت: طرح‌های بسیار مهمی در ۱۰ فاز اول پارس جنوبی اجرا شده است و سال به سال شاهد کاهش میزان مشعل‌سوزی در این فازها هستیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در سال ۹۰ میزان مشعل‌سوزی در این فازها ۱.۹ میلیارد مترمکعب در سال بوده و در سال ۹۱ میزان فلرینگ این فازها به ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ میزان مشعل‌سوزی در ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی به ۷۸۴ میلیون مترمکعب رسید و در سال ۹۳ نیز ۷۳۲ میلیون مترمکعب مشعل‌سوزی را در این فازها داشتیم.

حسنی بیان کرد: در سال ۹۴ میزان مشعل سوزی به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده است و امیدواریم امسال نیز شاهد کاهش میزان مشعل‌سوزی باشیم.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر مشعل‌سوزی در این مجتمع، افزود: میزان مشعل سوزی ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی(پنج پالایشگاه اول) در سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ به میزان ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتمع گازی پارس جنوبی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران است که عهده‌دار بهره‌برداری از تاسیسات خشکی فازهای چند گانه میدان گازی پارس جنوبی است. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار