معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تلاش انجام شده ۹۶.۲۲ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت استان بوشهر باسواد هستند.
کد خبر: ۳۵۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 02 January 2017
غلامرضا دانش‌فر صبح امروز در جلسه پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های سوادآموزی  توسعه یافته است اظهار داشت: برای مشارکت همگانی در امر سوادآموزی از همه گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه استفاده می‌شود که در این راستا میزان باسوادی در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی از جذب سواد آموزان دوره انتقال خبرداد و تصریح کرد: در دوره سواد آموزی تاکنون 95 درصد افراد بی سواد  تحت پوشش قرار گرفته و تلاش می‌شود همه افراد فاقد سواد جذب کلاس‌ها شوند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون  بیش از 3 هزار و 805 نفر افراد بی‌سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده این تعداد تا پایان سال به 5 هزار و 300 نفر  افزایش می‌‌یابد.

دانش‌فر  با بیان اینکه در سه سال گذشته 10 هزار و 500  نفر بی‌سواد جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند گفت: از این تعداد سوادآموز 95 درصد آن به مرحله برگزاری امتحان پایانی رسیده‌اند و امتیازات لازم در کشور کسب  کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 96.22 درصد جمعیت استان بوشهر باسواد هستند خاطر نشان کرد: با تلاش انجام شده 96.22 درصد افراد 10 تا 49 سال جمعیت استان بوشهر باسواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر به کمبود نیروی انسانی با کیفیت آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته  بیش از 800  نفرآموزش های لازم برای آموزش در مراکز یادگیری محلی فرا گرفته‌اند.

وی به راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در بوشهر و دشتستان خبر داد و بیان کرد: افراد در مراکز یادگیری علاوه بر آموزش سواد، حقوق شهروندی، توجه به محیط زیست و نگاه به زندگی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

دانش‌فر به چالش‌های پیش رو در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بازگشت به  بی سوادی ، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم‌ترین این چالش‌های این حوزه است.

وی نبود کتابهای آموزشی بر اساس گروه سنی افراد برای باسواد شدن و اختیاری بودن  تحصیل در کشور را از دیگر مشکلات سواد آموزی بیان کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر باسوادی کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی 19-10 سال ، اولیا بی‌سواد دانش آموزان، حمایت از کودکان در معرض آسیب، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بی‌سواد را از مهم‌ترین  برنامه‌های نهضت سواد آموزی برای برون رفت از چالش‌ها  عنوان کرد.

دانش‌فر با تاکید به ریشه کنی بی‌سوادی در استان بوشهر  گفت:  سوادآموزی و اداره کل آموزش  و پرورش به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را برطرف کند بلکه نیازمند مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی استان است.

معاون سوادآموزی استان  بوشهر از انعقاد  تفاهم‌نامه  با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای توسعه سوادآموزی خبرداد و تصریح کرد: تاکنون 25 تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه سواد آموزی اقشار مختلف جامعه منعقد شده است.

وی  با اشاره به  ارتقا سوادآموزان به تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها گفت: 120 نفر از افرادی که از طریق سوادآموزی  باسواد شده‌اند تحصیلات خود را در مقطع دیپلم، کارشناسی و دکترا به پایان رسانده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهراجرای طرح باسوادی در روستاها، تحت پوشش قرار دادن 500 نفر از اتباع خارجی، تولید برنامه رادیویی و  برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سواد آموزی را از دیگر فعالیت این معاونت  بیان کرد.

در این نشست از مسئولان و کارشناسان موفق سواد آموزی و دستگاه‌های برتر اجرایی در استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار