معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به سکونت‌های غیر رسمی و توسعه زیر ساخت‌ها از اولویت وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا ۱۴۷ پروژه در این مناطق در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۵۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 02 January 2017
محمدسعید ایزدی بعدازظهر امروز در جلسه بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر با بیان اینکه توجه به کیفیت زندگی در شهرها دارای سه وجه است اظهار داشت: ایمنی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و هویت داشتن مهم‌ترین وجه مهم زندگی در شهرهاست.

وی با بیان اینکه سند ملی در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرها تصویب شده افزود: سیاست‌های پیشگیرانه همزمان با درمان در این سند مورد توجه قرار گرفته که لازم است این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرها با تاکید بر فراهم آوردن فضای مشارکتی در توسعه زیرساخت‌ها در  سکونتگاه‌های غیر رسمی افزود: مهم‌ترین راهکار برای توسعه زیر ساخت‌ها در این مناطق ایجاد فضای مشارکتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به بهسازی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت‌های تاریخی تصریح کرد: از ابان ماه سال گذشته طرح‌های زیرساختی در این مناطق اجرایی شده به گونه‌ای که تاکنون 137 پروژه آن تکمیل شده است.

ایزدی با بیان اینکه 147 پروژه در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در حال اجراست خاطر نشان کرد: توجه به سکونت‌های غیر رسمی و توسعه زیر ساخت‌ها از اولویت وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا 147 پروژه در این مناطق در حال اجرا است.

وی با اشاره به بافت تاریخی و فرهنگی بوشهر افزود: ساخت و تکمیل دانشکده معماری و شهرسازی در بافت تاریخی بوشهر نقش مهمی در رونق زندگی در این بافت دارد و این در حالی است که طرح‌های مهمی تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرها با تاکید بر تجهیز بافت تاریخی بوشهر به امکانات و زیر ساخت‌های لازم گفت: در این راستا سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید تجهیز شود و امکانات لازم در این مناطق باید توسعه یابد.

ایزدی با تاکید بر توجه به مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی در مناطق پیرامونی شهرها اجرایی شود تا ضمن حل مشکلات زمینه رونق زندگی در این مناطق فراهم شود.

وی با تاکید بر توجه سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر به بافت تاریخی بوشهر گفت: با توجه به هم‌جواری بافت تاریخی بوشهر با سازمان بنادر و دریانوردی باید این سازمان مسئولیت اجتماعی خود را اجرایی و در توسعه زیرساخت‌های بافت بوشهر مشارکت کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرها بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده قیر رایگان برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار