مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: ۲۴.۵ میلیون تن کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی در ۹ ماه امسال از پارس جنوبی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۵۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 04 January 2017
مهدی یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه تولید محصولات مختلف گازی و پتروشیمی زمینه‌ای مناسب برای افزایش صادرات در پارس جنوبی فراهم کرده است اظهار داشت: در پارس جنوبی ضمن تولید روزانه 500 میلیون متر مکعب گاز و تزریق به شبکه سراسری گاز، تولید میعانات گازی و محصولات پتروشیمی از دیگر تولیدات این منطقه صنعتی است.

وی از افزایش صادرات محصولات  مختلف از منطقه پارس جنوبی خبرداد و گفت: در 9 ماه امسال 24.5 میلیون تن محصولات غیر نفتی از پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 43 درصدی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ارزش محصولات صادراتی پارس جنوبی را 10.9 میلیارد دلار دانست و گفت: ارزش محصولات صادراتی پارس جنوبی نسبت به 9 ماه سال قبل افزایش 23 درصدی دارد.

یوسفی با اشاره به اینکه محصولات پارس جنوبی به 29 کشور صادر می‌شود خاطر نشان کرد: دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی و متانول از مهمترین محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است.

وی از تکمیل و افتتاح طرح‌های پتروشیمی در عسلویه خبرداد و تصریح کرد: بزودی فازهای جدید پارس جنوبی و  مجتمع های پتروشیمی در حال توسعه منطقه به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها میزان صادرات از پارس جنوبی رشد قابل توجهی می‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار