امام جمعه آبدان گفت: محصولات کشاورزی استان بوشهر روی دست مردم مانده است و کسی به داد مشکلات کشاورزان نمی‌رسد.
کد خبر: ۳۵۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 06 January 2017
حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: در دین اسلام تاکید ویژه‌ای بر موضوع اخلاق شده است و همه باید به اخلاق اسلامی پایبند باشیم.

وی اضافه کرد: در قرآن تاکید شده است که مومنین زمانی که با افراد کم عقل برخورد می‌کنند جواب تندی‌های آنها را با تندی نمی‌دهند؛ بعضی‌ها می‌گویند اگر کسی با شما بد رفتار کرد شما بدتر جواب بده؛ اما این در موقع با دشمنان است که باید این طور آنها را جواب داد اما در غیر این صورت ما اجازه نداریم در مقابل بدی بدی کنیم.

امام جمعه آبدان افزود: هابیل به قابیل می‌گوید اگر تو بخواهی من را بکشی من به تو دست درازی نمی‌کنم که تو را بکشم چون از خدا می‌ترسم خوب این اتفاق رخ داد و هابیل مظلومانه کشته شد اما دست‌درازی به برادر نکرد.

وی بیان کرد: امروزه برادر با برادر چرا با هم درگیرند، چون از اخلاق قران دور شدیم. اگر در خانه زن عصبانی است و حرفی زد، مرد باید مدارا کند و برعکس. بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما مربوط به مسائل اخلاقی است.

حمیدی‌نژاد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مدال آوران دانشگاه شریف، افزود: رهبری می‌فرمایند که من جوان‌های مومن و انقلابی را بسیار دوست دارم و هر جا باشند پشتیبانی می‌کنم؛ وظیفه مسئولان حمایت از این جوانان است. جوان انقلابی و مومن کم نیست اما مورد بی‌مهری مسئولان هستند.

وی تصریح کرد: انجام کارهای بزرگ در انقلاب به خاطر ثبات قدم افراد بود. از افراد متزلزل باید دوری کرد. افراد متزلزل اگر روزی باعث پیشرفت شوند، روزی هم باعث پس رفت انقلاب می‌شوند. کسانی روزی در کنار امام بود و باعث پیشرفت انقلاب می شدند، امروز به علت تزلزل باعث ضربه به نظام می‌شود.

 امام جمعه آبدان اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی تجربه شده در دنیا است و ما را در مقابل مشکلات بیمه می‌کند. آمریکا هم این تجربه را داشته است. نگاه به درون و داشته‌های خود باعث پیشرفت می‌شود. اقتصاد مقاومتی علاوه بر مادی‌گرایی توجه به مسائل دنیوی است.

وی به مناسبت های هفته اشاره کرد و ادامه داد: امروز سالروز اجرای کشف حجاب توسط رضا خان است. امروزه همه دشمنان اعتراف کرده‌اند که چیزی که نابودی نظام اسلامی را تضمین می‌کند این است که زنان را از حجاب بیرون آورده و به سمت فحشا ببریم و تلاش دارند این کار را با همه امکانات خود عملی نند.

حمیدی‌نژاد افزود: امروز عزت ما به خاطر مردان از جان گذشته در راه وطن است. این مردان از دامن مادران برخواستند. اگر زنان ما دنبال فحشا بودند نمی‌توانستند این مردان را بپرورانند.

وی اضافه کرد: دشمن با به فساد کشیدن زنان کاری می‌کند که در آینده جوان مذهبی نداشته باشیم؛ زیرا از دامن زن فاسد جوان متدین بر نمی‌خیزد. فضای مجازی قتل گاه جوانان شده است. چرا دختران جوان به شبکه‌های مجازی متعدد دسترسی دارند. ما ضربات زیادی از این فضا می‌خوریم. زنان تصاویر عریان خود را در شبکه های قرار می دهند تا مردان درباره زیبایی آنها نظر دهند.

امام جمعه آبدان با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری از ۲ سالگی در پادگان بودند، با نوشتن نامه و نائب در کشورهای مختلف شیعه را حفظ کردند.

وی بیان کرد: روز یکشنبه مصادف به قیام خونین مردم قم است که در اعتراض به توهین به امام انجام شد. امام عزیز فرمود در این حادثه عظیم، بصیرت و فداکاری موج می‌زند. دشمن فکر حرکت مردم را نمی کرد، مردم قم به حمایت از امام آمدند و دشمن با تیر مستقیم به مقابل آنها آمد.

حمیدی نژاد ادامه داد: وقتی دشمن به امام جامعه توهین می‌کند و مردم خون می‌دهند، دشمن نمی‌تواند کاری کند. همین طور شد و انقلاب پس از یک سال پیروز شد. اگر امروز به امام توهین کرد باید خون دهیم. مردم بصیرت دارند اما مسئولان این بصیرت را ندارند و بر خلاف فرمایشات رهبری حرف می زنند.

وی گفت: چرا از رئیس جمهور سوال نمی‌شود که چرا خواسته‌های رهبری را اجرایی نمی‌کند؛ اقتصاد مقاومتی، حقوق‌های نجومی و برجام را طبق نظر رهبری پیش نبردند. چرا به فرمایش رهبری، مسئولان در مقابل بد عهدی دشمن نمی‌ایستند. مسئولان باید اقدام قاطع انجام دهند تا آمریکا هم احساس کند در مقابل او ایستاده‌ایم.

امام جمعه آبدان اظهار کرد: در استان ما محصولات کشاورزی روی دست مردم مانده است،‌ کشاورز حاضر شده به قیمت ناچیز بفروشد، اما مسئولان همراهی نمی کنند. پول نمی دهند، چند میلیارد از نور چشمی‌ها را به کشاورزان دهید.

وی به مسئولان هشدار داد: کشاورزان که مشکلات زیادی دارند و نمی توانند هزینه ها را تامین کند، ممکن است باعث قتل و کشتار شود. استاندار،‌ وزیر و رییس جمهور چرا در بین مردم حاضر نمی شوند. چرا قسط وام‌ها را عقب نمی‌اندازند.

حمیدی نژاد افزود: مسئولان آمارهای متناقضی می‌دهند که باعث نا امیدی مردم می‌شود. این مردم پای دین هستند اما به حساب مسئولین خائن می رسند. ۴۶ نماینده به رییس جمهور نامه نوشتند که چرا برادر خود را به قوه قضاییه معرفی نمی‌کنید، روشنگری کنید. در برجام کسی نمی‌داند چه تعهدی کشور ما داده است. در انتخابات آینده مردم می‌دانند چه کاری انجام دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار