رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: با توجه به وجود شرکت های نفت و گاز در استان بوشهر اما سهم بخش خدمات در اشتغال استان بیش از صنعت است.
کد خبر: ۳۵۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 06 January 2017
رضا عوض پور شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: در طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید میزان تخصیص اعتبار به استان بوشهر  ۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این میزان اعتبار شامل اعتبارات آلایندگی، ارزش افزوده، اعتبارات ملی و استان است که در مقایسه با سال ۹۲ از رشد ۱۶۰ درصدی برخوردار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید ناخالصی ملی در رتبه ششم و دارای ۴.۸ درصد بوده است.

عوض پور از رشد در درآمد گمرک در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید درآمد گمرک در استان بوشهر بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد  ریال بوده است.

وی در خصوص درآمد مالیاتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: درآمد استان در این بخش بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد بوده است و جزو شش استان نخست دارای درآمد مازاد در کشور است.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان با بیان اینکه در استان بوشهر به دلیل گرمی هوا نرخ بیکاری در شش ماهه نخست سال بیشتر است گفت: این میزان در شش ماهه نخست ۱۱.۲ درصد بوده است که انتظار می رود در شش ماهه دوم ۲ تا ۳ درصد کاهش پیدا کند.

عوض پور در خصوص راهکارهای خروج از بحران آب در استان به ساخت آب شیرین کن اشاره کرد و بیان داشت: اکنون آبشیرین کن های بوشهر و کنگان به بهره برداری رسیده در دیگر پروژه ها نیز روند اجرایی آن در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۲ پروژه در استان بوشهر به بخش های خصوصی واگذار شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار