نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وضعیت بودجه 96 این استان نگران کننده است اصلاح این بودجه مهمترین خواسته مردم از دولت تدبیرو امید است.
کد خبر: ۳۵۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 06 January 2017
حجت الاسلام عبدالحمید خدری پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همانطور که میزان درآمد استان رشد پیدا کرده باید اعتبارتملک دارایی و سایر شاخصها نیز در این بودجه رشد داشته باشد. 
وی با اشاره به اینکه قرار است در خصوص اصلاح بودجه 96 نشستی با معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود اظهار کرد: انتظار است رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان معین استان بوشهر در این خصوص گامهای موثری بردارد. 
وی یادآور شد: انتظار داریم رابطه معنا دارای بین اعتباراتی که به ما می دهید و درآمدهایی که استان دارد وجود داشته باشد. 
خدری بیان کرد: استان بوشهربا توجه به وجود گمرک، پارس جنوبی و شمالی، نیروگاه و بندر دارای موقعیت خاص و تاثیرگذاری ویژه ای برعزت و اقتدار جمهوری اسلامی دارد. 
وی تاکید کرد: همانطور که نگاه دولت به استان بوشهر ملی است انتظار داریم که با توجه به وجود منابع مهم در این استان توجه خاصی به این استان صورت گیرد. 
خدری اظهار کرد: با توجه به رشد سریع صنعت دراستان اگر این رشد همراه با توسعه اجتماعی، رفاهی و فرهنگی نباشد با معضلات فرهنگی و اجتماعی زیادی روبه رو می شویم که امروز با این معضل در استان روبه رو هستیم. 
وی تصریح کرد: این زبینده نظام نیست که میزان بیکاری و سطح زندگی مردم در استان بوشهر نسبت به دیگر استانها یا کمتر و یا برابری کند. 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک انقلاب بندری در استان گفت: توسعه زیر ساختی بندری با هدف استفاده از ظرفیتهای بندری یکی از ضرورتها و خواسته های مردم استان بوشهر است. 
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مظلوم واقع شده است تاکید کرد: مردم انتظار دارند دستاورد حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بعنوان معین استان را ببینند و در این راستا همه باید کمک کنیم. 
خدری گفت: دولت یازدهم بدون هرگونه جنجال و هیاهو خدمات شایانی به مملکت ارائه داده و می طلبد با یاری کردن دولت خدمات انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کرد. 
وی بر ضرورت توسعه بنادر و پایانه های اختصاصی، راه آهن، صنایع پتروشیمی، سرمایه گذاری در آب صنعتی، کشاورزی و خانگی تاکید کرد. 
وی یادآور شد: اگر همه این منابع و ثروت در استانهای دیگر کشور وجود داشت حتی اجازه ورود و خروج را به کسی نمی دادند ولی مردم این استان مردمی نجیب و با سعه صدر هستند که باید با آنها برخورد مناسبی شود. 
خدری اظهار کرد: اقدامهای مهمی در استان در طول دولت تدبیر و امید انجام شده ولی هنوز کمبودهایی وجود دارد که باید با همت و همکاری همه دلسوزان و تدبیر دولت برطرف شوند. 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و خارگ در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد دهکده گردشگری در گناوه از جمله وعده های دولت است که تاکنون عملیاتی نشده و انتظار است که در این خصوص اقدام شود. 
وی در خصوص بندر حماد نیز افزود: این بندر در شهرستان دیلم از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و با توجه به حمایت استاندار انتظار داریم که از منابع در اختیار نسبت به تخصیص اعتباری به این منطقه اقدام شود. 
خدری بر ضرورت رفع مشکل مساله ته لنجی (کالای همراه ملوان) که از سوی برخی افراد ناوارد قاچاق مطرح می شود تاکید کرد و گفت: اگر دولت بتواند اشتغال پایدار و جایگزینی برای مردم این منطقه ایجاد کند ما استقبال می کنیم. 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در 60 سال اخیر مهاجرت از روستا به شهرها افزایش یافته و جمعیت شهری 73درصد را تشکیل می دهد. 
سید کمال الدین شهریاری افزود: این مهاجرت به دلیل نبود اشتغال و اقتصاد روستایی صورت می گیرد و از طرفی به دلیل نبود اقتصاد شهری شغلهای کاذبی ایجاد شده است. 
وی تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود با بودجه و مسائل اقتصادی برطرف نمی شود بلکه تنها با مدیریت رفع می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار