مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهرگفت: با توجه به بروز بحران خشکسالی در استان بوشهر و کاهش بارندگی امسال باید برای مقابله با بحران خشکسالی مدیریت بحران تدوین و اجرایی شود.
کد خبر: ۳۵۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 07 January 2017
شاهپور رجایی صبح امروز در نشست شورای عشایر استان بوشهر با بیان اینکه این استان در بحران خشکسالی قرار دارد اظهار داشت: متاسفانه خشکسالی امسال در استان بوشهر به سبب نبود بارش باران  تشدید یافته و این در حالی است که سفره‌های زیر زمینی استان بوشهر با افت شدید آب مواجه است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر 11 سال است بحران خشکسالی را پشت سر می‌گذارد  تصریح کرد: استان بوشهر در بحران خشکسالی و کاهش بارش باران دومین استان خشک کشور معرفی شده است.

رجایی، با بیان اینکه میزان آبدهی رودخانه‌های استان بوشهر بشدت کاهش یافته است افزود: این مهم تامین آب در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و عشایری  به مخاطره انداخته  است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وضعیت دشت‌های استان بوشهر بیان کرد: از 30 دشت استان بوشهر به سبب خشکسالی‌های پی درپی و کاهش بارندگی 24 دشت ممنوعه شده و شش دشت دیگر در آستانه ممنوعه شدن قرار گرفته است.

وی با تاکید بر مدیریت بحران خشکسالی استان بوشهر گفت:با توجه به بروز بحران خشکسالی در استان بوشهر و کاهش بارندگی امسال باید برای مقابله با بحران خشکسالی مدیریت بحران تدوین و اجرایی شود.

رجایی با اشاره به اینکه بارندگی امسال در استان بوشهر بشدت کاهش یافته است تصریح کرد: برای مدیریت این بحران  باید برنامه‌ای تدوین و اجرایی شود چراکه منابع آبی استان بوشهر کاهش یافته و این مهم به سفره‌های آب زیرزمینی فشار مضاعفی وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان بوشهر افزود: برای مقابله با بحران کم‌آبی در استان بوشهر نیاز به مشارکت بیش از پیش کشاورزان در جلوگیری از برداشت بی رویه آب است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار