امام جمعه برازجان استان بوشهر گفت: با توجه به بحران شدید کم آبی در دشتستان و نیاز آبی شهرستان، مردم ومسئولان برای کاهش معضلات ناشی از آن تا فرصت باقی است، چاره اندیشی کنند.
کد خبر: ۳۶۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 14 January 2017
حجت الاسلام حسن مصلح درخطبه های نمازجمعه این هفته شهر برازجان افزود: با توجه به اینکه آب شرب بیشتر شهرها و روستاهای دشتستان از استان فارس تامین می شود و وجود بحران کم آبی در فارس مسئولان آن استان اعلام کرده اند که دیگر انتقال آب استان بوشهر و شهر برازجان غیرممکن شده و بوشهر باید برای تامین آب خود فکر دیگری کند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حضور باشکوه و هوشمندانه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: این حضور نشان داد که مردم ما هیچگاه سوابق و خدمات چهره های انقلابی و خدوم را فراموش نمی کنند.
مصلح یادآروشد: مردم نشان دادند که هاشمی را در چارچوب نظام اسلامی ومرید امام و یار دیرین رهبری تعریف می کنند.
وی بیان کرد: رفاقت 59 ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب و پیوندی که سرآغاز آن در بین الحرمین کربلای معلی بود، نشان می دهد که فقدان این یار، همکار و رفیق دیرین، برای مقام معظم رهبری سخت و جانکاه بوده است.
وی با اشاره به 24دی ماه سالروز انتخاب رهبر انقلاب از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) گفت: اقامه نماز جمعه یکی از شئون ولایت فقیه است و حضرت آیت الله خامنه ای در یک دهه به نیابت از امام راحل و حدود سه دهه به عنوان امام مسلمین یا خود اقامه نماز می کنند یا به دیگران تفویض می کنند.
امام جمعه برازجان به 26 دی ماه سالروز فرار محمدرضا شاه از کشور اشاره کرد گفت: او پادشاهی بود که با هدایت و حمایت کشورهای استعماری سرکار آمد و در طول حکومت خود در اجرای اهداف مستکبران در مقابل ملت قرار گرفت.
مصلح بیان کرد: وقتی خشم مقدس مردم به رهبری امام راحل به یک طوفان تبدیل شد حتی حامیان قدرتمند شاه نتوانستند کاری انجام بدهند و او در نهایت فرار را بر قرار ترجیح داد.
شهر برازجان با 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان 250 هزار نفری دشتستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار