نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل طرح‌های سدسازی دشت پلنگ و باغان در شهرستان دشتی ۱۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت ذخیره آب استان بوشهر اضافه می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 16 January 2017
سیدکمال‌الدین شهریاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در خورموج با بیان اینکه  اعتبارات ساخت سدهای باغان و دشت‌پلنگ ابلاغ شد اظهار داشت: امسال 169 میلیارد ریال  برای اجرای سدهای باغان و دشت پلنگ شهرستان دشتی تخصیص یافت.

وی از ابلاغ  اعتبارات  سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و خزانه‌داری کل کشور  برای ساخت دو سد یاد شده خبرداد و خاطرنشان کرد: از محل این منابع اعتباری 80 میلیارد ریال برای سد باغان و 89 میلیارد ریال برای سد دشت پلنگ در بودجه 1395 به سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر تخصیص یافت.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدهای دشت پلنگ و باغان از محل فاینانس خارجی تامین می‌شود افزود:  85 درصد اعتبارات سدهای دشت پلنگ و باغان از محل فاینانس چین تامین می‌شود و قرار است 15 درصد اعتبار این سدها از طریق  تسهیلات بانکی تامین شود.

شهریاری با بیان اینکه سدهای باغان و دشت پلنگ روی رودخانه‌های مند و باغان شهرستان دشتی ساخته می‌شود تاکید کرد: با ساخت این دو سد بیش از 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت ذخیره آب استان بوشهر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با کمبود آب در بخش آشامیدنی و کشاورزی مواجه است به نقش مهم دو سد یاد شده در حل مشکلات آب این استان پرداخت و گفت: اجرای دو سد باغان و دشت پلنگ نقش بسیار بزرگی در تامین آب کشاورزی، شرب و صنعتی در استان بوشهر به ویژه شهرستان دشتی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار