مدیر کل امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: مراکز نیکوکاری استان بوشهر که نقش مهمی در برطرف شدن مشکلات نیازمندان محلات دارد توسط معتمدین و هیئت امنا اداره می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 16 January 2017
محمد لطفی ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی جمع آوری صدقات حوزه مشارکت کمیته امداد شهرستان دشتستان، به زمینه تعامل مطلوب با خیران و نیکوکاران در راستای ارتقاء اعتماد عمومی و بهره برداری بیشتر اشاره کرد و اظهار داشت: عمق بخشیدن به ارتباط مؤثر و تعامل خوب با خیران، متناسب با ظرفیت‌های آنان در کمک به نیازمندان از اولویت‌های مهم کمیته امداد است.

وی افزود: رفتار سازمانی همکاران امور خیران با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی از جمله زمان شناسی در تعامل، وقت گذاری در اقدام و عمل، توجیه‌گر و توصیه‌گر بودن و گفتگو مدار بودن می‌تواند عمق بیشتری به تعامل خوب خیران برای کمک به نیازمندان ببخشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر یکی از محورهای اصلی فعالیت این نهاد حمایتی را توسعه مشارکت‌های مردمی و جذب کمک‌های خیران عنوان کرد و گفت: مردمی کردن خدمات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مشارکت هر‌چه بیشتر مردم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در پی دارد و سبب می‌شود تا مساعدت‌های خیران در سریع‌ترین زمان ممکن به دست افراد نیازمند برسد و فقر آنان کاهش یابد.

لطفی به فرایند جمع آوری صدقات مردمی توسط مراکز نیکوکاری اشاره کرد و افزود: با واگذاری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری، فرآیند جمع‌آوری، ثبت و توزیع صدقات جمع‌آوری‌شده توسط این مراکز انجام می‌شود و کمیته امداد تنها نقش نظارتی و سیاست‌گذاری بر نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده را دارد تا هیچ خللی در این امور وارد نشود.

وی با بیان اینکه  مراکز نیکوکاری استان بوشهر توسط معتمدین و هیئت امنا اداره می‌شود، گفت: وجوهات نقدی ریخته شده داخل صندوق‌های صدقات و وجوهاتی که خیران به‌صورت مستقیم در هر محله‌ای پرداخت می‌کنند، توسط مددکاران و معتمدین افتخاری، برای رفاه مددجویان همان محله و برطرف کردن مشکلات تحصیلی، فرهنگی، عمرانی و تأمین جهیزیه  آنان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه کرد سهم صدقات در بازار، دستگاه‌های دولتی، صنعت و موسسه‌های خیریه،کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: با استفاده از سامانه‌های جدید پیامکی پرداخت صدقات و دستگاه‌های پوز سیار می‌توان، سهولت در جمع آوری صدقات و کاهش هزینه‌های فردی و سازمانی را به وجود آورد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار