معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: براساس نظام‌نامه مدیریت سیلاب تمام ساخت و سازهای حریم رودخانه‌های استان بوشهر تخریب می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 17 January 2017
حسین باشی‌زادگان صبح امروز در نشست تشریح نظام‌‌نامه مدیریت سیلاب وزارت نیرو در بوشهر، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌‌های استان بوشهر اظهار داشت: این‌کار براساس نظامنامه مدیریت سیلاب، حریم و بستر رودخانه‌های استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تدوین نظام‌نامه مدیریت سیلاب افزود: در این نظام‌نامه تمامی تکالیف و مسئولیت‌های مدیریت سیلاب شناسایی شده که در آن دامنه مسئولیت بخش‌های ذیربط آن به تفصیل بیان شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه روند افزایش تعداد وقوع پدیده سیلاب و خسارات جانی و مالی ناشی از آن، زنگ خطری برای مدیران و مسئولان است تاکید کرد: براساس نظام‌نامه مدیریت سیلاب ، در زمان وقوع  این پدیده در مقطع زمانی کوتاه با تغییر استراتژی‌های مدیریت بلایای طبیعی، از مدیریت بحران به مدیریت ریسک، این وضعیت بهبود می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: ایجاد سامانه هشدار سیل در خارج از محدوده شهرها و ایجاد ارتباط با این سامانه در شهرها، انجام مطالعات جامع مدیریت سیلاب خارج از محدوده شهرها، تهیه نقشه‌های خطرپذیری سیلاب خارج از مناطق شهر، تعیین حریم و بستر رودخانه و آزاد سازی تصرفات و ساماندهی رودخانه های آسیب پذیر خارج از مناطق شهری از مهم‌ترین برنامه‌های نظام‌نامه مدیریت سیلاب است.

 باشی زادگان  با بیان اینکه استان بوشهر در وقوع سیلاب رتبه دوم و از لحاظ تلفات جانی ناشی از سیل، رتبه چهارم درکشور دارد گفت: برای جلوگیری از حوادث، بر اساس نظام‌نامه مدیریت سیلاب تمام ساخت و سازهای حریم رودخانه‌های استان بوشهر تخریب می‌شوند.

وی تصریح کرد: تمامی موارد از جمله تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان انجام شده و اقدامات امنیتی از جمله تخریب ساخت و سازهایی که در مسیل آبراه‌ها و رودخانه‌ها بوده و نیز اطلاع رسانی‌های مختلفی در این خصوص انجام شده است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر به ساختار سامانه‌های پیش بینی، پایش و هشدار در این نظام‌نامه اشاره کرد و افزود: سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب،  پایش و مدل سازی داده آب و هواشناسی زمان واقعی  از مهم‌ترین سامانه‌های موثر در این نظامنامه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار