مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه امسال با ارائه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش، ۱۸ هزار نفر از جوانان استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی توانمند شدند.
کد خبر: ۳۶۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 18 January 2017
عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مهارت‌زایی در  استان بوشهر با بیان اینکه حرفه‌های مختلفی برای آموزش جوانان تدوین شده اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مناطق حرفه‌های مهارتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر آموزش داده می‌شود که بر این اساس کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در جوار کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها، پادگان‌های نظامی و مناطق مختلف شهری و روستایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم شدن اشتغال جوانان با مهارت‌آموزی محقق می‌شود افزود:تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار توسط آموزش فنی و حرفه‌ای و توأم کردن آموزش و مهارت از جمله رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، از توانمند شدن 18 هزار نفر از جوانان استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی خبرداد و  تصریح کرد: در 9 ماهه امسال با ارائه 2 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش، 18 هزار نفر از جوانان استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی توانمند شدند.

کازرونی بیان کرد: این آموزش‌ها در کارگاه‌های ثابت شهری، کارگاه زندان، کارگاه‌های روستایی، مراکز جوار دانشگاهی، کارگاه‌های سیار شهری، صنایع، مرکز درمان اجباری، اصناف، کارگاه‌های عشایری و کارگاه‌های استاد-شاگردی نوین صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند فقر و بیکاری را تقلیل دهد اظهار کرد: خروجی آموزش‌های مهارتیسبب پیدایش دو مقوله شغلی و افزایش تولید می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: کارآموزان بوشهری آموزش‌های مهارتی را در 9 ماهه امسال در حرفه‌هایی نظیر تعمیر وسایل سرد کننده تعمیرشوفاژ، جوشکاری،کارآفرینی، ابزار دقیق، برق صنعتی،کارآفرینی، تراشکاری، پرورش قارچ،گردشگری، میز آرایی هتل و چندین حرفه آموزشی دیگر فرا گرفته‌اند.

کازرونی از افراد جویای کار و مهارت خواست برای فراگیری آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال به مراکز ثابت و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سراسر استان مراجعه کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار