مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: ۱۳۰ میلیون تن کالا در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر در ۱۰ ماهه امسال تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۳۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 07 February 2017
محمدمهدی بنچاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از دریایی‌ترین استان‌های مرزی کشور است اظهار داشت: این استان با خلیج فارس بیش از 937 کیلومتر مرزدریایی دارد که  بیشترین مرز با این آبراه مهم و استراتژیک است.

وی با بیان اینکه 51 درصد تجارت دریایی کشور در استان بوشهر انجام می‌شود خاطر نشان کرد: شناسنامه و کارت دریانوردی 32 درصد دریانوردان کشور در استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از فعال بودن 11 بندر در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: شناسنامه 11 هزار شناور  که 53 درصد کل شناورها است در بنادراستان بوشهر ثبت شده است.

بنچاری با اشاره به فعالیت مراکز تجسس و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر افزود: شش مرکز تجسس و نجات دریایی در استان بوشهر برای رسیدگی به حادثه دیدگان در خلیج فارس فعالیت می‌کند که در پهنه خلیج فارس به طول 937 کیلومتر خدمات رسانی می‌کند.

وی  سهم تخلیه و بارگیری محصولات نفتی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر با داشتن بنادر با ظرفیت بالا دارای جایگاه نخست در تخلیه و بارگیری کالای نفتی است بگونه‌ای که 72 درصد محصولات  نفتی کشور از بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر جایگاه استان بوشهر را تخلیه و بارگیری محصولات کانتینری دوم دانست و خاطر نشان کرد: سهم تخلیه و بارگیری محصولات کانتینری استان بوشهر 11 درصد کل کشور است که دارای رتبه دوم در بین بنادر ایران است.

بنچاری با اشاره به تخلیه و بارگیری 11.1 درصد کالاهای عمومی کشور در بنادر استان بوشهر گفت: آمار 10 ماهه نشان می‌دهد که بندر خارگ در عملیات تخلیه و بارگیری محصولات و کالاهای نفتی 63 درصد رشد داشته و این رشد در بندر عسلویه 33 درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش عملیات  تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر افزود: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در 10 ماه امسال در بندر بوشهر 25 درصد کاهش و در بندر گناوه 5 درصد افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر 11 گانه استان بوشهر تصریح کرد: 130 میلیون تن کالا در بنادر 11 گانه استان بوشهر در 10 ماهه امسال تخلیه و بارگیری شده است.

بنچاری افزود: در این مدت 241 هزار تی.ای.یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که رتبه دوم در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در 10 ماه امسال 120 میلیون تن  محصولات نفتی و 10 میلیون تن کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار