مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی است که بر این اساس خوشه‌های صنعتی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۳۷۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 07 February 2017
مهدی صفوی ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه  توسعه خوشه صنعتی فرآوری آبزیان در بوشهر با اشاره به وجود 19 شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر اظهار داشت: برای تکمیل زیرساخت‌های برق، آب، گاز، راه دسترسی، خیابان‌کشی و فاضلاب  این شهرک‌ها و نواحی برنامه‌ریری لازم انجام شده است.

وی هدف از اجرای خوشه‌های صنعتی را  افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه خوشه‌های صنعتی در استان بوشهر ضمن افزایش مشارکت تولید کنندگان و فعالان اقتصادی و تجار در توسعه این برنامه تولید و صادرات این محصولات افزایش می‌یابد.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با بیان اینکه اجرای پروژه توسعه خوشه صنعتی  در استان بوشهر سبب افزایش اشتغال می‌شود گفت: با توجه به اینکه یکی از استراتژی‌های توسعه صنایع کوچک و متوسط، ایجاد خوشه‌های کسب و کار است، در این راستا مطالعه امکان سنجی خوشه صنعتی آبزیان استان بوشهر تکمیل شده است.

صفوی تاکید کرد: این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی است که بر این اساس خوشه‌های صنعتی تشکیل می‌شود.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر نیاز روز افزون به مواد غذایی در جهان خاطر نشان کرد:  نیاز روز افزون جمعیت جهان به مواد غذایی و اندیشه کسب در آمد هر چه بیشتر آبزیان و ایجاد اشتغال سبب رشد و توسعه تکنولوژی فرآوری و صنایع شیلاتی در جهان شده به گونه‌ای که عمل آوری و بسته بندی انواع آبزیان، امروزه منبع کسب در آمدهای ارزی در بسیاری از کشورها است.

سعید زرین‌فر  شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی را از مهمترین برنامه‌های دولت در این بخش اعلام و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش آبزیان بوشهر گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، مهم‌ترین زمینه توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال را در استان می‌توان در صنعت شیلات جست‌و‌جو کرد.

وی  تصریح کرد:فرصت‌های شغلی جدید و کارآفرینی در عرصه شیلات و توجه به جنبه‌های اقتصادی کسب وکار در شیلات و حمایت‌های قانونی، ترویجی و ایجاد مراکز کارآفرینی و ترویج فرهنگ عمومی کارآفرینی، بسترهایی هستند که برای کارآفرینی در عرصه شیلات استان ضروری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار