مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: 490 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر معادل 48 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۳۷۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 08 February 2017
پرویز رمضانی امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون هیچ فرد بیمه نشده‌ای در استان نداریم مگر اینکه خودشان برای انجام امور بیمه مراجعه نکرده باشند.

وی اضافه کرد: تکمیل پوشش بیمه همگانی، ارتقاء بسته بیمه خدمات سلامت و حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سلامت اهداف کلی بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: تکمیل پوشش بیمه همگانی و کاهش پرداخت از جیب مردم دو دست‌اورد مهم طرح تحول سلامت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به وجود 4 صندوق بیمه سلامت اظهار داشت: صندوق بیمه کارکنان دولت با 80 هزار نفر تحت پوشش، صندوق سایر اقشار به 17 هزار نفر تحت پوشش شامل مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا، طلاب، دانشجویان، صندوق روستاییان و عشایر با 340 هزار نفر بیمه شده و صندوق بیمه سلامت همگانی با 55 هزار نفر تحت پوشش، 4 صندوق مهم بیمه سلامت در کشور هستند.

رمضانی اضافه کرد: 490 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر معادل 48 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در ارتباط با مطالبات و بدهی بیمه سلامت استان بوشهر گفت: 160میلیارد ریال از مطالبات و بدهی بیمه سلامت در قالب اوراق به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر پرداخت شده است اما بر اساس صورت وضعیت های اعلم شدهاین میزان بدهی مربوط به پایان تیرماه است.

وی با اعلام پرداخت بدهی ها تا پایان بهمن ماه به داروخانه‌های استان بوشهر گفت: مجموعه اسناد دراروخانه ها تا آبان ماه پرداخت می‌‌شود .

وی کل هزینه های درمان بیمه سلامت در سال 92 را کمتر از 310میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این رقم در سال 93، به 560میلیارد ریال و در سال 94 با افزایشی سه برابری به 930میلیارد ریال افزایش یافته است.

رمضانی اظهار کرد: این میزان رشد به دلیل افزایش جمعیت زیر پوشش بیمه ای، افزایش پرداختیها و تعرفه های خدمات سلامت است.

وی در خصوص پرداخت سرانه‌ها نیز گفت: پرداخت سرانه‌ها به صندوق روستایی که خدمات سطح یک را دریافت می‌کنند از70 به 380میلیارد ریال افزایش یافته است.

رمضانی با بیان این‌که زمینه جذب 50 پزشک در استان بوشهر فراهم شد، خاطرنشان کرد: جمعیت پزشکان خانواده استان به 135 پزشک در65مرکز بهداشتی شهری (زیر20 هزار نفر جمعیت) و روستایی افزایش یافت.

رمضانی اظهار کرد: علاوه براین در مناطق روستایی نیز سرانه خدمات دندانپزشکی به کودکان زیر 14 سال و مادران باردار ارائه می شود.

وی در خصوص واگذاری و برون سپاری خدمات با هدف روان سازی نیز گفت: در همین راستا کار صدور دفترچه بیمه سلامت در زمان حاضر در 25 دفتر پیشخوان دولت در سراسر استان انجام می شود.

رمضانی در مورد نظام مند کردن و مدیریت منابع از طریق ای تی نیز گفت: در همین راستا سامانه بیمه گری امید در استان راه اندازی شد و برهمین اساس امکان صدور دفترچه برای افراد زیر پوشش در سراسر کشور فراهم می شود.

وی راه اندازی سامانه شرکای کار را از دیگر خدمات بیمه سلامت عنوان کرد که به این وسیله دفترچه های کاغذی حذف و دریافت خدمات الکترونیکی فراهم می شود.

رمضانی با اشاره به راه اندازی سامانه سیب در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تا پایان سال در استان بوشهر گفت: بر این اساس تمام اطلاعات و مراقبت‌های بهداشتی افراد ثبت و پرونده الکترونیک سلامت به جای پرونده‌های کاغذی برای روستائیان ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات سلامت اجرای طرح پزشک خانواده است که انتظار می‌رود این طرح تا سال 96 در سایر صندوق‌ها تعمیم داده شود.

وی در خصوص بیماران خاص استان بوشهر یادآورشد: در زمان حاضر 850 بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که تعهدات ما به میزان 90 درصد افزایش یافته است.

رمضانی گفت: علاوه براین تعهدات بیمه سلامت در قبال بیماران صعب العلاج و سرطانی نیز به میزان 90 تا 100 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین در زمان حاضر دو هزار و 200 نفر از اتباع خارجی همانند سایر افراد بدون هیچ تفاوتی در مراکز دولتی درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات درمانی دریافت می کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار