رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر گفت: در راستاي افرایش سفره های آب زیر زمینی در ابتدای سال جاری این اداره اقدام به احداث دو مورد تور سنگی در اراضی ملی و دولتي كرده است.
کد خبر: ۳۷۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 08 February 2017
عبدالحمید منصوریان اظهار داشت: در راستای افرایش سفره های آب زیر زمینی در ابتدای سال جاری این اداره اقدام به احداث دو مورد تور سنگی در اراضی ملی و دولتی کرده است.

وی اضافه کرد: این تور سنگی‌ها در اراضی ملی و حوزه‌های آبخیز چاهکوتاه با نگه داشت حجم آب ۲۶۰ متر مکعب احداث شده است.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر افزود: طبق بررسی‌های کارشناسان ما، خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر، احداث این تور سنگی‌ها تاثیر به سزایی در مدیریت هرز آب و روان آب‌های سطحی داشته است.

وی تصریح کرد: این اقدام بدون شک سالانه می‌تواند از فرسایش  احتمالی ۲۰۰تا۳۰۰ تن خاک جلوگیری و موجب تقویت سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های اراضی پایین دست گردد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته، تعداد زیادی بندهای خاکی در حوزه شهرستان  بوشهر احداث گردیده است که این امر علاوه بر موارد فوق باعث رونق کسب کار کشاورزی و دامداری شده است.

منصوریان با اشاره به کم‌بارشی و خشکسالی‌های اخیر، به ضرورت ادامه طرح‌های آبخیزداری تاکید کرد و گفت:طرح‌های گفته شده در حوزه‌های آبخیز این شهرستان به خصوص در مناطق چاهکوتاه و آبطویل اجرا گردیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در حوزه‌های آبخیزداری موجب تقویت سفره‌های زیر زمینی و اراضی کشاورزی در سطح استان شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار