مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ۳۰ میلیاردریال تسهیلات تخصیصی مشاغل خانگی استان بوشهر بیش از ۹۹ درصد آن پرداخت شد.
کد خبر: ۳۷۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 08 February 2017
حمیدرضا پناه ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بین اینکه معدل اعتبارات ملی در حوزه  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: میانگین اعتبارات تخصیصی ملی این اداره کل با افزایش 200 درصدی از 340 میلیون تومان در 10 ماهه امسال به یک میلیارد تومان افزایش یافت.

وی از اجرای مرکز تحقیقات و حفاظت فنی و بهداشت کار در پارس جنوبی خبرداد و افزود: این مرکز دارای 82 درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش بینی می‌شود این مرکز نیمه نخست  سال آینده تکمیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه مرکز تحقیقات و حفاظت فنی و بهداشت کار در پارس جنوبی با زیربنای یک‌هزار و 700 مترمربع ساخته شده خاطر نشان کرد: این مرکز با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر اجرا شده که تجهیزات آن با اعتبارات ملی به ارزش 20 میلیارد ریال تامین می‌شود.

پناه، آموزش، حفاظت، ایمنی و بهداشت را از وظیفه مهم ایجاد مرکز تحقیقات و حفاظت فنی و بهداشت کار دانست.

وی از ساخت استخر کارگری در بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: این استخر در شهرک نیایش بوشهر با پیشرفت 35 درصدی در حال ساخت است که سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اعتبار ساخت این استخر را 40 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: سالن چند منظوره ورزشی گناوه با زیربنای 2 هزار متر مربع با 60 پیشرفت فیزیکی روند اجرایی مطلوبی دارد.

پناه با اشاره به اینکه 321 هزار نیروی کارگاه‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: این نیروها در 18 هزار و 371 کارگاه تولیدی، صنعتی و خدماتی مشغول بکار هستند.

وی با اشاره به کاهش رسیدگی به دعاوی در حوزه کارگری و کارفرمایی افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌های این حوزه 39 درصد کاهش یافته و این در حالی است که میزان سازش این اختلافات 34 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال 2 هزار و 195 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری هستند که ماهانه مقرری و مستمری دریافت می‌کنند.

پناه با اشاره به نقش مهم تعاون در عرصه امور اقتصادی ، تولیدی و رفاهی بیان کرد: تعداد تعاونی‌ها در استان بوشهر از 610 تعاونی در سال 1392 در سه سال گذشته به 777 تعاونی افزایش یافته که 127 درصد  رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش تعاونی‌ها و نقش آن در ایجادفرصت‌های اشتغال‌زایی افزود: 13 هزار و 420 فرصت شغلی در تعاونی‌های ایجاد شده استان بوشهر فراهم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از رونق یافتن شرکت‌های تعاونی تولیدی و خدماتی در استان بوشهر خبرداد و افزود: در 8 ماه امسال 15 تعاونی بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که زمینه خارج شدن از رکود و رونق یافتن آنها فراهم شده است.

پناه با اشاره به 16 اداره کاریابی در استان بوشهر تصریح کرد: در سه سال گذشته 28 هزار و 264 نفر در این مراکز کاریابی ثبت نام کرده‌اند و 10 هزار و 557 نفر بکار گمارده شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر گفت: از 30 میلیاردریال تسهیلات تخصیصی مشاغل خانگی استان بوشهر بیش از 99 درصد آن پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر از متوسط کشوری پایین‌تر است  افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در نیمه  نخست امسال در کشور 12.7 درصد و در استان بوشهر 11.5 درصد اعلام شده است.

پناه با اشاره به اینکه 20 تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر ایجاد شده خاطر نشان کرد: 4 تعاونی در شهر بوشهر غیر فعال است.

وی با تاکید بر صدور کارت الکترونیکی تعاونی مرزنشینان بیان کرد: تاکنون 15 هزار کارت  الکترونیکی ویژه اعضای  تعاونی مرزنشینان استان بوشهر صادر شده که برای رونق این تعاونی‌ها لازم است اعضا نسبت به دریافت کارت الکترونیکی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از کاهش حوادث ناشی از کار در محیط‌های کارگاهی خبرداد و افزود: در 10 ماه امسال 67 درصد حوادث ناشی از کار در محیط‌های کارگاهی کاهش یافته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار