مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فاز نخست ترمینال تخلیه و بارگیری محصولات تجاری کانتینری جزیره نگین بندر بوشهر امسال تکمیل و تا شهریور ماه سال آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 11 February 2017
محمد مهدی بنچاری ظهر  امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح  توسعه و پسکرانه‌ای بندر بوشهر در جزیره نگین با بیان اینکه این طرح روند اجرایی مطلوبی دارد اظهار داشت: سه پروژه مهم بندری در راستای طرح توسعه بندر بوشهر با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان اجرایی شده که روند اجرایی مطلوبی دارد.

وی با بیان اینکه روند اجرایی ساخت ترمینال کانتینری بندر بوشهر در جزیره نگین تسریع یافته است تصریح کرد: این ترمینال با 300 متر اسکله قادر است کشتی‌های 50 هزار تنی در آن پهلو بگیرند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای این ترمینال در زمینی به مساحت 15 هکتار بیان کرد: در افق آینده یک پست اسکله دیگر در این ترمینال اجرایی می‌شود که در مجموع مساحت ترمینال تخلیه و بارگیری کانتینر در جزیره نگین بندر بوشهر به 45 هکتار افزایش می‌یابد.

بنچاری با بیان اینکه اجرای این ترمینال در سفر رئیس جمهور در سال 1393 به بوشهر اجرایی شد گفت: با توجه به روندی که در پیش است ساخت این ترمینال تا پایان امسال تکمیل و با توجه به تجهیز شدن آن شهریور ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

وی پیشرفت ساخت ترمینال کانتینری بندر نگین بوشهر را 36 درصد دانست و گفت: در اجرای این پایانه کانتینری در جزیره بندری بوشهر 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح زیرساختی در جزیره بندری نگین بوشهر تصریح کرد: پروژه‌های زیرساختی این ترمینال کانتینری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی انجام که به میزان ساخت پروژه سرمایه گذاری می‌شود.

بنچاری خاطر نشان کرد: ایجاد تاسیسات زیربنایی شامل برقرسانی، پل و جاده دسترسی، لایروبی کانال برای دسترسی به عمق مناسب و احداث دروازه و جاده دسترسی ورودی بندر نگین از جمله اقدام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بخش زیربنایی است.

وی ساخت ترمینال چند منظوره بندری در جزیره نگین بوشهر  را از دیگر پایانه‌های این بندر دانست و افزود: این پایانه در زمینی به مساحت 17 هکتار اجرا و در این راستا پایانه صادراتی در جزیره نگین عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت 15 هکتار آغاز شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با افتتاح پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری 2 برابر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار