مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در هفته جاری در استان بوشهر اواسط این هفته خطر وقوع سیلاب در این استان پیش‌بینی می‌‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 11 February 2017
نادر شفیع‌خدایی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه سامانه بارشی از فردا در استان بوشهر مستقر می‌شود اظهار داشت: فعالیت این سامانه در همه شهرستان‌ها مستقر است و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شدت بارندگی در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی‌ می‌شود افزود: با استقرار این سامانه بارش مداوم و سنگین باران و گاهی رگبار همراه با وزش باد و رعد و برق و ریزش تگرگ به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از آبگرفتگی معابر به سبب وقوع سیل در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در هفته جاری اواسط این هفته خطر وقوع سیلاب در استان بوشهر پیش‌بینی و این بارندگی سبب آبگرفتگی معابر می‌‌شود.

شفی‌خدایی با اشاره به وقوع طغیان‌ در رودخانه‌های استان بوشهر افزود:  همزمان با استان بوشهر استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز باران شدید  پیش بینی می‌شود که با طغیان رودخانه‌های فصلی استان از جمله شاپور، دالکی، مند، کلل و اهرم  همراه است.

وی با تاکید بر عدم توقف  در حاشیه رودخانه‌ها در زمان وقوع بارندگی بیان کرد: با توجه به خطر وقوع سیلاب و ریزش کوه در جاده‌های استان‌های بوشهر و فارس توصیه می‌شود از رفت و آمد غیر ضروری در این مسیرها به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه پرهیز شود.

 مدیرکل هواشناسی استان بوشاز متلاطم بودن خلیج فارس در هفته جاری خبرداد و خاطر نشان کرد: با افزایش ناپایداری‌های جویدر استان بوشهر به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس از اواخر یکشنبه تا جمعه به تناوب مواج  پیش بینی‌ می‌شود که از دریانوردان و صیادان در خواست می‌شود از  دریانوردی خودداری کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار