جانشین رئیس ستاد بحران استان بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی وقوع سیل در نقاط مختلف استان بوشهر روز دوشنبه ۲۵ بهمن تمامی مدارس مقاطع تحصیلی و مراکز آموزش عالی این استان تعطیل است.
کد خبر: ۳۷۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 11 February 2017
سیدمحمدحسن باستی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه بارش باران شدید در استان بوشهر پیش بینی می‌شود اظهار داشت:اداره کل هواشناسی استان بوشهر، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری بارش باران شدید و احتمال وقوع سیلاب در این استان پیش بینی کرده که  تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت و  پیشگیری از مشکلات در استان بوشهر  انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع بحران سیل باید همه دستگاه‌های مرتبط تمهیدات لازم مورد توجه قرار دهند گفت: همه دستگاه‌های امدادی استان بوشهر برای جلوگیری از بروز خسارت اعلام آمادگی کرده‌اند که در این راستا باید مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر برای پیشگیری از  مشکلات همکاری لازم  با دستگاه‌های امدادرسان داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی در استان بوشهر افزود: ریزش باران  یک نعمت است که با ایجاد آمادگی از این فرصت باید استفاده بهینه شود تا به تهدید منجر نشود.

باستی با بیان اینکه تبدیل شدن رحمت الهی به تهدید نشان از ضعف دستگاه‌های مختلف اجرایی است تصریح کرد: استانی که سال‌ها از بی آبی رنج می‌برد و با بیلان منفی چاه‌های آب آشامیدنی مواجه است باید از نزول رحمت الهی برای تقویت سفره‌های زیرزمینی استفاده کند تا به بحران تبدیل نشود.

وی با تاکید بر مشارکت پیمانکاران  با دستگاه‌های امدادرسان در حل مشکلات در بروز سیلاب افزود: جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان بوشهر با تامین امکانات و تجهیز لازم برای ارائه خدمات لازم به خسارت دیدگان در حالت آماده باش هستند.

جانشین رئیس ستاد بحران استان بوشهر از تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی وقوع سیل در نقاط مختلف استان بوشهر روز دوشنبه 25 بهمن تمامی مدارس مقاطع تحصیلی و مراکز آموزش عالی استان بوشهر تعطیل است و  تعطیلی روز سه شنبه نیز با تصمیم فرمانداران استان بوشهر مشخص می‌شود.

باستی با تاکید بر  فراهم شدن مکان امن برای نگه‌داری دام‌های عشایر و روستائیان در استان بوشهر گفت: برای جلوگیری از بروز بحران در این حوزه نقاط امن برای نگه‌داری دام‌های عشایر و روستائیان از هم اکنون تعیین شود.

وی بیان کرد: سد شهر بنک و دره گپ گناوه در موقعیت ویژه‌ای قرار دارند که باید نقاط حادثه خیز این دو منطقه برطرف شود.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: برای عبور از بحران جاری شدن سیل در استان بوشهر هماهنگی لازم با نیروی انتظامی، شهرداران، دهیاران، دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی انجام شده و همه این دستگاه‌ها در آمادگی کامل قرار دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار