مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، 560 میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل نیاز است.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 19 February 2017
حمید حیدری بّریدی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت:برآوردهای اولیه خسارات سیل یک هفته اخیر در استان بوشهر در دو بخش منازل مسکونی مردمی و زیرساخت‌های دولتی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه منازل مسکونی مردم، سیل سبب شد که سه هزار و 300 واحد مسکونی شهری و روستایی دچار خسارت از 50 تا 100 شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه شهری به یک هزار و 503 واحدهای مسکونی از 50 تا 100 درصد و در حوزه روستایی، یک‌هزار و 797 واحد مسکونی بیش از 50 درصد خسارت وارد شده است که در مجموع 678 منزل روستایی و شهری بین 80 تا 100 درصد خسارت و تخریب شده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: آن تعداد از روستاهایی که در محاصره سیل قرار دارند و امکان ورود به روستا مهیا نشده در این آمار گنجانده نشده است.

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، 560 میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل نیاز است که می‌توان از تسهیلات کم‌بهره بانکی برای بازسازی مناطق سیل‌زده استفاده کرد. 

حیدری افزود: میزان خسارات سیل به زیرساخت‌ها مانند شبکه آب، برق، طرح‌های هادی روستایی، کانال‌های دفع ‌آب‌های سطحی و سیل بندهای خاکی 170 میلیارد ریال برآورد شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار