معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: با پیش بینی 159 هزار میلیارد تومان ایجاد درامد و 116 هزار میلیارد تومان دارایی‌های سرمایه‌ای و 44 هزار میلیارد تومان دارایی‌های مالی در مجموع 320 هزار میلیارد تومان درآمد برای سال آینده پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۳۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 22 February 2017
محمدرضا واعظ مهدوی امروز در نخستین  همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: با پیش‌بینی 159 هزار میلیارد تومان ایجاد درامد، 116 هزار میلیارد تومان دارایی‌های سرمایه‌ای و 44 هزار میلیارد تومان دارایی‌های مالی، در مجموع 320 هزار میلیارد تومان درآمد برای سال آینده کشور پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی برای تحقق درامدهای دولت در سال آینده نشان می‌دهد که دارایی‌های سرمایه ای ، دارایی‌های مالی ، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی به  ترتیب هر کدام با 36، 14، 20 و 6 درصد نسبت به امسال رشد داشته است. 

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در بودجه سال آینده کشور نیز توجه ویژه‌ای به بخش‌های رفاه اجتماعی، آموزش و تحقیقات شده است به گونه‌ای که بودجه رفاه اجتماعی 93.5 درصد و بودجه آموزش و تحقیقات 116 درصد نسبت به بودجه امسال رشد داشته است.

وی ادامه داد: مبنای سیاست‌گذاری برای سال آینده این سازمان بر پایه طرح‌های اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های کیفی، توسعه خوابگاه‌های دانشجویی و توجه به دانشگاه‌های سبز بنیان شده است.

واعظ مهدوی یادآور شد: نگاه سازمان برنامه و بودجه در ابلاغ اعتبارات به دانشگاه‌ها، بر مبنای کیفی‌سازی فعالیت‌های دانشگاهی است که بر این اساس تسهیلات مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی به دانشجویان دکترا با کارمزد پایین با دوره‌های برگشت سه ساله پس از فراغت از تحصیل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا و با این نگاه فعالیت های خوبی برای تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در کنار توجه به تجهیز و کیفیت‌بخشی دانشگاه‌ها در حوزه بودجه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار