رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: مقالات علمی پژوهشی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر به بیش از ۲ برابر افزایش یافت و از ۲۴۲ به ۴۹۷ عدد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۸۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 22 February 2017
ظهر امروز در نخستین همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت:  همجواری با خلیج فارس یکی از مزیت‌های استان بوشهر است چراکه قدمت خلیج فارس به 500 هزار سال قبل برمی‌گردد و رتبه سوم را از نظر وسعت در بین خلیج‌های دنیا دارد.

وی وسعت استان بوشهر را 23 هزار کیلومتر مربع با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دانست و افزود:  منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر قرار دارد  چراکه این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه صنعتی کشور  است و این در حالی است که  تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر واقع شده است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه بیش از 90 درصد صادرات نفت کشور از خارگ در استان بوشهر صورت می‌گیرد ، تولید 70 درصد میگوی پرورشی، صید سالانه 50 هزار تن آبزیان، 23 پست اسکله صیادی را از جمله شاخصه‌های دیگر استان بوشهر دانست.

مصلح با بیان اینکه فعالیت بیش از 35 درصد مردم استان بوشهر در زمینه صید و صیادی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: استان بوشهر رتبه نخست بسته‌بندی خرما با 30 صنعت بسته‌بندی و صنایع تبدیلی خرما، واردات 9 میلیارد دلار معادل 7 میلیون تن، ارزش صادرات به انضمام میعانات گازی 21 میلیون تن  داراست.

وی با بیان اینکه سال 71 دانشگاه خلیج فارس در بوشهر تاسیس شد گفت: این دانشگاه دو رشته عمران و مکانیک راه‌اندازی شد و در حال حاضر 4 مرکز پژوهشی وابسته 8 دانشکده دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه  54 درصد رشته‌ها در این دانشگاه در مقطع کارشناسی است افزود: 33 درصد رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه دکتری و کاردانی هستند.

مصلح تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را  231 نفر دانست و تصریح کرد: در دولت یازدهم بیش از 100 درصد رشد پذیرش روزانه دانشجو ایجاد شد و مقالات علمی پژوهشی از 242 به 497 عدد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی از 8 طرح به 30 طرح رسیده است گفت: فضای آموزشی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر 31 درصد رشد یافته و فضای خوابگاهی نیز 9.3 درصد سرانه دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار