استاندار بوشهر گفت: حل مشکلات آبزی‌پروری استان بوشهر در اولویت قرار دارد که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده طرح‌های برقرسانی در سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 01 March 2017
 مصطفی سالاری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه شهر گناوه با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به اینکه نشست‌های هم‌اندیشی در عرصه‌های مختلف استان بوشهر برگزار شده است اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی  در توسعه زیرساخت‌های استانی در همه عرصه‌ها از نظرات و پیشنهادات مردم استفاده می‌شود.

وی حل مشکلات شهرها، روستاها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و تسریع در توسعه استان بوشهر را از اهداف مهم نشست‌های هم‌اندیشی دانست و افزود: اکنون نشست‌های هم‌اندیشی در شهرهای 37 گانه استان روبه پایان است و این در حالی است که نشست‌های هم‌اندیشی توسعه روستاها در دو سوم بخش‌های استان برگزار شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی با حضور فعالان اجتماعی، نخبگان و نمایندگان صنوف مختلف برگزار می‌شود گفت: نظرات ارائه شده در این نشست‌ها در کتابچه‌ای تدوین و در راستا حل مشکلات مردم  برنامه‌ریزی می‌شود.

سالاری با بیان اینکه شهر گناوه از شهرهای دارای ظرفیت بالا در بخش‌های مختلف است تصریح کرد: بیشترین طرح‌های راهسازی بزرگراهی در شهرستان گناوه در حال اجراء است بگونه‌ای که شش پروژه راهسازی در گناوه اجرایی شده است.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در تسریع پروژه‌های راهسازی در شهرستان گناوه گفت: از محور بزرگراهی دیلم به گناوه 29 کیلومتر آن در شهرستان گناوه قرار دارد که برای  تکمیل 4 کیلومتر باقی مانده این پروژه در گناوه نیاز به مشارکت مردم برای حل مشکل معارضات است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای محور گناوه به بندرریگ خاطر نشان کرد: این محور نقش مهمی در رونق اقتصادی بندرریگ و گناوه دارد  که با تخصیص اعتبارات در  ساخت آن تسریع می‌شود.

سالاری از ساخت محور گناوه به میشان خبرداد و افزود: این پروژه با تخصیص اعتبارات لازم فعال شده و این در حالی است که ساخت محور گناوه به گچساران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی 40 میلیارد تومان برای تسریع در ساخت بزرگراه گناوه به دیلم تخصیص یافته تصریح کرد: بزودی 40 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این محور ابلاغ می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح جامع توسعه بندر گناوه گفت: با اجرایی شدن این طرح ضمن لایروبی کانال و  اسکله بندر گناوه، مطالبات لنج داران در این بندر محقق می‌شود که خوش بین هستیم این طرح اوائل سال آینده اجرایی شود.

سالاری توسعه گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان بوشهر دانست و  خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در این عرصه باید صنعت گردشگری در بندر گناوه طراحی و اجرایی شود.

وی با تاکید بر ساماندهی دست فروشان کالاها و محصولات در گناوه  از اجرایی شدن طرح جامع ساماندهی کالای همراه ملوان در استان بوشهر خبرداد و گفت: برای تصویب این طرح پیگیری‌های لازم انجام شده که با تحقق این مهم دغدغه مرزداران ساحل نشین استان بوشهر برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح پتروشیمی گناوه تصریح کرد: اجرایی شدن طرح پتروشیمی گناوه منوط به اجرای پتروشیمی ان.جی.ال خارگ است که برای این طرح هم اقدامات لازم در دست اجرا است.

سالاری با تاکید بر توجه به شفاف سازی هزینه کرد، مبالغ دریافتی از لنج‌داران افزود: طرح‌های که از محل تعرفه‌های دریافتی از لنج‌داران اجراء می‌شود اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر این نکته که یکی از ظرفیت‌های گناوه در حوزه صنایع دستی گبه و گلیم بافی است خاطرنشان کرد: برای رونق گبه بافی و احیاء این صنعت دستی حمایت‌های لازم از فرش بافان و تعاونی‌های فرش گناوه می‌شود.

استاندار بوشهر مزارع پرورش میگو را یکی دیگر از ظرفیت‌های مناطق مختلف ساحلی استان بوشهر از جمله شهرستان گناوه دانست و تاکید کرد: حل مشکلات آبزی‌پروری استان بوشهر در اولویت قرار دارد که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده طرح‌های برقرسانی در سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر اجرا می‌شود.

سالاری با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در بخش بانوان در گناوه گفت: ساخت پلاژ ساحلی ویژه بانوان گناوه‌ای مورد توجه قرار دارد و در حوزه هنرمندان نیز ایجاد نگارخانه در این شهر مورد تاکید است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار