کمپ قایقرانی بوشهر که کمتر از سه ماهه پیش در دهکده گردشگری بوشهر با اعتبار 2 میلیارد ریال ساخته شده بود بر اثر آتش سوزی دود شد و از بین رفت.
کد خبر: ۳۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 04 March 2017
کمپ قایقرانی بوشهر که کمتر از سه ماهه پیش در دهکده گردشگری بوشهر با اعتبار 2 میلیارد ریال ساخته شده بود، امروز بر اثر آتش سوزی دود شد و به شکل کاملی از بین رفت.

آتش سوزی این کمپ که به گفته رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر با خسارت به 50 قایق تک نفره کانوکانادایی همراه شده سبب شد که این قایق‌ها نیز طعمه حریق شوند و خسارت یک هزار و 500 میلیون ریالی را به همراه داشته باشد که فقط ارزش چهار قایق از بین رفته در این حادثه، هر کدام 120 میلیون ریال براورد شده است. 

هر چند رسما هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده اما در 13 بهمن ماه امسال نیز بر اثر مشتعل شدن آتش در منطقه گردشگری بوشهر یک کارگر با سوختگی بالای 90 درصد فوت کرد و دو کارگر دیگر نیز دچار سوختگی سطحی شدند.

در 5 دی ماه امسال نیز تیم ملی قایقرانی ایران در رشته کانوکانادایی به این کمپ قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر آمد تا خود را برای شرکت در  المپیک 2018 جاکارتا آماده کند.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قایقرانی نیز در ششم اسفندماه امسال در همین کمپ قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر با حضور تیم های ایرانی در کنار تیم ملی اسپانیا برگزار شد .

در صورت محافظت جدی از این مجموعه بزرگ تفریحی ورزشی، استان بوشهر می توانست به عنوان قطب ورزش قایقرانی کشور در ماه‌ها مناسب هوایی سال قرار گیرد.

با توجه به این که با جبران خسارات موجود ، امکان استفاده مجدد این تاسیسات هموار می شود انتظار می رود در اولین فرصت به ترمیم خرابی های موجود اقدام شود.

دهکده گردشگری بوشهر از سال 94  و در 85 هکتار از اراضی شرقی بوشهر طراحی شده که در فاز نخست 14 هکتار در اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار