مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: با صادرات میعانات گازی و محصولات غیرنفتی منطقه ویژه پارس جنوبی بیش از ۱۳.۵ میلیارد دلار درآمد عاید کشور شده است.
کد خبر: ۳۸۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 04 March 2017
مهدی یوسفی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه روند اجرایی فازهای مختلف پارس جنوبی مطلوب است اظهار داشت: بخشی از فازهای در دست اجرا با تلاش متخصصان داخلی امسال تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

وی از افزایش صادرات محصولات جانبی پارس جنوبی خبرداد و  بیان کرد: با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و  مجتمع‌های پتروشیمی در حال توسعه، میزان صادرات به‌زودی رشد قابل توجهی می‌یابد. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش 61 درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی خبرداد و افزود: در 11 ماه امسال صادرات میعانات گازی از لحاظ ارزش 44 درصد و از نظر وزنی 61 درصد از گمرک پارس جنوبی افزایش یافته است.

یوسفی با بیان اینکه در 11 ماه امسال 15.9 میلیون تن میعانات گازی از پارس جنوبی صادر شد گفت: با صادرات این میزان میعانات گازی 6.3 میلیارد دلار حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 میلیون تن کالاهای غیرنفتی در 11 ماه امسال از گمرک پارس جنوبی صادر شد خاطرنشان کرد: ارزش این میزان صادرات که  7.1 میلیارد دلار است از نظر وزن 25 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به اینکه در 11 ماه امسال در مجموع 31.1 میلیون تن  محصولات مختلف از پارس جنوبی صادر شد تصریح کرد: با صادرات میعانات گازی و محصولات غیرنفتی منطقه ویژه پارس جنوبی بیش از 13.5 میلیارد دلار درآمد عاید کشور شده است.

یوسفی از افزایش محصولات صادر شده در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: میزان محصولات صادر شده در این مدت از نظر وزن و ارزش به ترتیب 41 و 22 درصد افزایش دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار