در مراسمی به یادماندنی از یازده چهره که در بین آنها اولین استاندار، اولین شهردار و اولین فرمانده سپاه پس از انقلاب در بوشهر دیده می‌شد به مناسبت نکوداشت هفته بوشهر تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۳۸۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 06 March 2017
در اقدامی قابل تحسین دبیرخانه نهمین نکوداشت هفته بوشهر در مراسمی به یادماندنی از یازده چهره که در بین آنها اولین استاندار، اولین شهردار و اولین فرمانده سپاه پس از انقلاب در بوشهر  دیده می‌شد تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش در مراسمی که امروز در مجتمع 9 دی برگزار شد از یازده نفر از نخستین مسوولان استان بوشهر به همراه پیشکسوتان حوزه‌های مختلف ورزشی ، هنری و فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

پیش از آن که هر کدام از این یازده نفر بر روی جایگاه قرار گیرند، نماآهنگی سه دقیقه‌ای از معرفی این افراد اما با زبان خودشان برای حاضرین در سالن پخش شد تا بیشتر با زوایایی فعالیت این افراد مردم آشنا شوند.

خیلی از این افراد باور نداشتند که در سنین کهن‌سالی، فضایی برایشان ایجاد شود که در معرض نگاه مردم بوشهر، از آنها تجلیلی گردد.

اشک‌های فرو خورده جوانان دیروز که هر کدام در بخشی سرآمد دوران بودند و امروز در سنین کهن‌سالی، در گوشه‌ای آرام و بدون هیاهو دوران رفته را در گوشه عزلت در خاطرات خود مرور می‌کنند امروز در بخش‌هایی نیز جاری شد تا مردم بوشهر در عین تشویق‌های ممتمد ، قدردان زحمات آنها باشند و اشک‌های انها را فراموش نکنند.

اسماعیل آماره  اولین نفری بود که با بیش از 80 سال سن به عنوان پیشکسوت عرصه دریانوردی با نگاه نافذ، لنگ لنگان بر روی جایگاه قرار گرفت و حتی در باورش سخت بود که بپذیرد پس از به گفته خودش 60 سال کار دریانوردی، مجموعه‌ای پیدا شود تا از وی در این سن به پاس سال‌ها تلاش در کار دریا و دریانوردی و آوردن یک لقمه نان حلال تقدیری شود.

عبدالمحمد پوربهی دومین فردی بود که از وی تقدیر به عمل آمد. مردی که نامش با شاهین بوشهر عجین شده و به قول خودش در سال 1329 به همراه دو نفر دیگر باشگاه شاهین بوشهر را تاسیس کرد. گوش چپ فوتبال اواسط دهه‌های بیست، سی و ابتدای چهل مدارس، منتخب بوشهر و تیم شاهین بوشهر که در کنار سال‌ها معلمی در مدارس شهر بوشهر به عنوان بازیکن، مربی، سرپرست و مدیرعامل در تیم شاهین بوشهر، همچنان در سن بالای 80 سال قبراق و سرزنده است.

احمد مدرسی اولین استاندار بوشهر پس از انقلاب ساکن شهر دبی امارات متحده عربی، فتح الله محمدی اولین فرمانده سپاه بوشهر، غلامرضا محمدعلی پور اولین شهردار بندر بوشهر پس از انقلاب، محمد تقی واعظی دبیر مدارس بوشهر، اسکندراحمدنیا شاعر ، روزنامه نگار و پیشکسوت مطبوعات بوشهر، علی اکبر هنرور پیشکسوت موسیقی، ابوالقاسم ایرانی شاعر پیشکسوت و حسین ماهینی به عنوان اولین فوتبالیست بوشهری شرکت‌کننده در جام جهانی دیگر افرادی بودند که در این مراسم از انها تجلیل شد.

در این مراسم قطعاتی از موسیقی اصیل بوشهری توسط گروه موسیقی به سرپرستی غلامرضا وزان نواخته شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار