فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: در قالب کاروان راهیان نور دریایی، از 22 اسفند ماه امسال تا 13 فروردین سال آینده در طی 22 روز 4 هزار و 400 نفر به جزیره مقاوم خارگ اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 11 March 2017
سردار علی رزمجو امروز در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت: در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و در دفاع از آب‌های خلیج فارس در جغرافیای استان بوشهر خدا را شاکر هستیم که با انجام رزمایش‌ها، تمرینات و قابلیت‌ها توانسته‌ایم در امر دفاع از آب‌های جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

وی افزود: این شرایط سبب شده که به از لجاظ استراتژیک، اشرافیت اطلاعاتی کاملی در منطقه خلیج فارس از لحاظ نیروی انسانی و هم از لحاظ تجهیزات داشته باشیم .

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز خلیج فارس با حضور قدرتمند سپاه و در جغرافیای استان بوشهر از یک امنیت قابل قبولی برخوردار است.

وی عنوان کرد: راهیان نور با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اجرای راهیان نور به خصوص در ایام تعطیلات نوروز از اثربخشی معنوی مناسبی بر اقشار مختلف مردم برخوردار هستند.

رزمجو عنوان کرد: راهیان نور از ظرفیت بالای فرهنگی برخوردار است و ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس از مسیر کاروان راهیان نور در جنوب، غرب و خلیج فارس عبور می‌کند.

وی بیان کرد: کاروان راهیان نور مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن است که از طریق راهیان نور دریایی فضای معنوی ایجاد می‌کند که سبب می‌شود بیشتر با ویژگی‌های دفاع مقدس آشنا شویم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود : راهیان نور نقش بی‌بدیلی در حراست از جزایر و سواحل کشور دارد و سبب می‌شود که یک نوع تحکیمی بین نسل جوان امروزی با حماسه سازان دوران دفاع مقدس داشته باشد.

وی اظهار داشت: در نوروز سال 95 ، از 15 استان کشور اعزام برای ورود به جزیره خارگ در قالب کاروان راهیان نور دریایی داشتیم که شامل اقشار مختلف دانشگاهی، اساتید، طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر اقشار بوده است.

رزمجو یادآور شد: از روز 22 اسفندماه سال جاری اولین کاروان راهیان نور دریایی از بوشهر به جزیره مقاوم خارگ اعزام می شوند .

وی ادامه داد: نوروز امسال نیز بیش از 4 هزار نفر از کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام کردیم و بر اساس آمارهای موجود 5 هزار نفر نیز از نمایشگاه دفاع مقدس و یادمان شهدای جزیره خارگ دیدن کردند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نمایشگاه خوبی در بیمارستان قدیمی خارگ تدارک دیده شده که راهیان کاروان نور دریایی برای بازدید از این نمایشگاه ساماندهی می‌شوند.

وی یاداور شد: روزانه 200 نفر در طی 22 روز از روز 22 اسفندماه تا 13 فروردین سال آینده با 4 فروند شناور و 2 شناور اسکورت به جزیره خارگ اعزام می‌شوند که در مجموع پیش‌بینی می‌شود 440 نفر در طی این 22 روز به جزیره مقاوم خارگ اعزام شوند.

رزمجو عنوان کرد: امسال ششمین سالی است که استان بوشهر میزبان کاروان راهیان نور دریایی است که تا سال گذشته در مجموع 20 هزار نفر در قالب راهیان کاروان نور دریایی از جزیره مقاوم خارگ دیدن کرده اند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ارائه بسته‌های  فرهنگی، زیارت قبور مطهر شهدای والامقام و  آثار باستانی جزیره خارگ، بازدید از یادمان شهدای گمنام، کشتی‌های سوخته و نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جنبی در کاروان راهیان نور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار