امام جمعه دیّر گفت: خیلی‌ها جرأت انجام فعالیت‌های زیرزمینی در زمینه موسیقی ندارند و این شما متولیان فرهنگی است که جرأت چنین کاری را به این افراد داده‌اید.
کد خبر: ۳۹۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 11 March 2017
حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه  بندر دیّر اظهار داشت: ترویج فرهنگی شهادت و تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنان یک وظیفه همگانی است.

وی زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را یک ضرورت برای کشور دانست و بیان کرد: راه مقابله با دشمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه است.

امام جمعه دیر افزود: نباید تنها به برگزاری یادواره شهدا بسنده کنیم، از شهدا سخن گفتن هنر نیست بلکه باید در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بتوانیم از آرمان‌های شهدا پاسداری کنیم و این تجلیل، واقعی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه گاهی اوقات به عنوان کار هنری و فرهنگی ارزش‌ها و دفاع مقدس مورد تمسخر قرار می گیرد.

امام جمعه دیّر با بیان این که این گونه اعمال و رفتار و نمایشنامه‌های کذایی مایه شرمساری انسان است اضافه کرد: اخیرا در شهر دیّر به صورت خاموش بعضی اقدامات به نام هنر و فرهنگ صورت می‌گیرد و متأسفانه آقایی که سالها در آلمان بوده می‌آید در شهر ما و با پول بیت‌المال به بهانه این که جوانان ما از کم‌رویی در بیایند به آنها آموزش فحش دادن رو در رو می‌دهند.

وی با بیان این که آقایان می‌گویند اگر ما به این افراد مجوز ندهیم فعالیت‌های زیرزمینی رونق می گیرد تصریح کرد: خیلی‌ها جرأت انجام فعالیت‌های زیرزمینی در زمینه موسیقی ندارند و این شما متولیان فرهنگی است که جرأت چنین کاری را به این افراد داده‌اید.

حسینی با اشاره به اینکه اگر ائمه جمعه، روحانیون و علما به این فعالیت‌ها اعتراض کنند می‌گویند اینها مجوز قانونی دارند اظهار داشت: مجوز دهندگان خود هم‌فکر و همراه این افراد هستند و با کمال تأسف با علنی شدن چنین فعالیت‌هایی شاهد شکستن قبح این زشتی‌ها در جامعه هستیم.

وی افزود: بنده از الان احساس خطر می‌کنم در ایام نوروز باید حواستان را بیشتر جمع کنید که این فعالیت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

خطیب جمعه دیّر گفت: تجلیل از شهدا این است که جامعه را سالم نگه داریم و نگذاریم ابتذال به عنوان هنر در جامعه ما رونق بگیرد.

وی بیان کرد: فرهنگ درختکاری و حفظ محیط زیست و جنگل‌ها در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود که در این راستا نیاز است اطلاع‌رسانی وسیع انجام شده و مردم خود نیز پای کار باشند.

حسینی ادامه داد: در آستانه سال نو به خرید کالای داخلی به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم و همچنین با شرکت در جشن نیکوکاری لبخند بر لب مستمندان و یتیمان بنشانیم.

وی  در رابطه به روز راهیان نور عنوان کرد: راهیان نور یک حرکت بسیار مبارک و عظیم و تأثیرگذار فرهنگی است که سبب شده قشر جوان با مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و شهدا بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه دیّر با بیان این که رهبری بارها فرمودند برجام سایه جنگ را از سر ما برداشت غلط است افزود: مسؤولین نباید با موضع ضعف در مقابل دشمنان ظاهر شوند که آنها به ما دهن کجی کنند .

وی تأکید کرد: جنگ موقعی شروع می‌شود که دشمن در ما احساس ضعف ببیند و یا این که نتوانیم قدرتمان را به رخ دشمن بکشیم.

حسینی در خصوص روز وفات ام البنین و تکریم از مادران و همسران شهدا ابراز کرد: این مادران علی رغم این که چندین شهید تقدیم انقلاب کرده اند خم به ابرو نمی‌آورند و اعلام می کنند« این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ماست» و همسران شهدا در غیاب آنان فرزندان شهدا را تربیت کرده و مثل کوه در مقابل مشکلات می‌ایستند.

وی  با اشاره به این که نباید امکانات دولتی به نفع جریان خاصی در انتخابات استفاده شود گفت : همه مسوولین در چارچوب قانون عمل کنند و مردم نیز با حضور حداکثری در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، آگاهانه و با بصیرت فرد اصلح را انتخاب کنند .

خطیب جمعه دیّر با گرامیداشت یاد فرزند امام افزود: حاج سید احمد یار فداکار انقلاب، حامی ولایت، مشاور امین و دلسوز حضرت امام راحل و شخصیتی که بعد از رحلت امام نماد ولایتمداری بود وتا آخرین لحظه حیاتش از رهبری دفاع کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار