رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: پروژه کاداستر در منابع طبیعی و اراضی ملی و کشاورزی شهرستان جم عملیاتی شد و اکنون این طرح در وسعت ۱۵۰ هزار هکتار و با داشتن ۴۷ پلاک به پایان رسید.
کد خبر: ۳۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 12 March 2017
سید مصطفی احمدی صبح امروز در نشست با مسئولان دادگستری شهرستان جم با بیان اینکه طرح کاداستر در شهرستان جم نقش مهمی در حل مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران دارد اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر در شهرستان جم سبب شفافیت در نقشه  اراضی ملی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در نقشه قدیمی اراضی ملی و مستثنیات وجود داشت افزود: با اجرا و تکمیل طرح کاداستر شهرستان جم تمامی این مشکلات مرتفع شده است.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر تمام نقشه تفکیکی موجود در منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر ادارت مرتبط دقیق می‌باشد و براساس آن نیز اسناد مالکیت تک برگ برای درخواست کننده صادر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: اکنون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی ملی در شهرستان جم دارد و بر پایه این طرح می‌تواند اطلاعات هندسی جامع از محدوده تمام اراضی را به‌دست بیاورد.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و آتش سوزی جنگل‌های شهرستان جم در ایام نوروز اظهار داشت: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از جنگل گلوبردکان در کنار منابع طبیعی همکاری کنند.

احمدی افزود: مجموعه دادگستری در راستای حفظ حقوق بیت المال تاکنون با مجموعه منابع طبیعی شهرستان همکاری خوبی داشته است و بازدید قضات از اراضی ،جنگل و مراتع مورد اهمیت در شهرستان نیز انشالله برنامه ریزی می‌شود.

وی آرای قطعی و تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی شهرستان را تنها با همکاری مراجع قضایی امکان پذیر دانست و از مجموعه دادگستری شهرستان به خاطر توجه به این امر مهم تقدیر وتشکر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم افزود: اجرای پروژه کاداستر در نخستین گام  منطقه عملیاتی در شهرستان جم انتخاب شد و اکنون این طرح در این شهرستان با وسعت 150 هزار هکتار و با داشتن 47 پلاک به پایان رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار