فرماندار جم گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های شهرستان جم است بگونه‌ای که تاکنون ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در ریز اجراء شده و تا اردیبهشت ماه به ۱۳۵ سازه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۹۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 13 March 2017
فتح‌الله نوروزی صبح امروز در نشست هم‌‌اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش ریز در شهرستان جم با بیان اینکه بخش جم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: بخش ریز  با یک‌هزار و 100 مساحت دارای 30 روستا است که 11 روستای آن دارای شورا و دهیاری است.

وی با بیان اینکه بخش ریز 56 درصد مساحت کل شهرستان جم را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: بخش ریز  از لحاظ جمعیتی 17 درصد کل جمعیت شهرستان جم را شامل می‌شود و در توزیع اعتبارات مستقیم، 27درصد اعتبارات تملک دارایی به این بخش اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان جم  به اجرای طرح‌های آبخیزداری پرداخت و با اشاره به اجرای 110 طرح آبخیزداری خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های شهرستان جم است بگونه‌ای که تاکنون 110 پروژه آبخیزداری در ریز اجراء شده و تا اردیبهشت ماه به 135 سازه افزایش می‌یابدو این در حالی است که تا قبل از دولت یازدهم فقط  30 سازه آبخیز در این بخش اجرا شده است.

نوروزی با بیان اینکه روستای سرچشمه تنها روستای بالای 50 خانوار استان بوشهر است که راه دسترسی آسفالته ندارد  بر تسریع اجرای طرح راهسازی آسفالته در این روستا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص برداشت‌های سنگ شکن‌ها، پیگیری‌های زیادی انجام شده گفت: برای رفع اصولی مشکل نیاز به تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی وضعیت سنگ شکن‌ها و تدوین راهکارهای اجرایی است.

فرماندار شهرستان جم  از اجرای خط انتقال آب سد سرچشمه به بخش ریز با مشارکت شرکت فجر جم  خبرداد و خاطر نشان کرد:این شرکت  70 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند که انتظار می‌رود در اجرای این پروژه به عنوان مطالبه جدی مردم تسریع شود.

نوروزی با اشاره به فعالیت هیئت‌های ورزشی در  بخش ریز تصریح کرد:12 هیئت ورزشی در بخش ریز فعال است و  در دولت تدبیر و امید سرانه فضای ورزشی بخش ریز نزدیک به سه برابر شده و از 70 سانتی متر مربع به 190 سانتیمتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 76 هزار هکتار از منابع طبیعی جم در بخش ریز قرار دارد افزود: 130  نوع گونه گیاهی دارویی در جم شناسایی شده که می‌تواند در حوزه سرمایه گذاری و تولید دارو و اشتغال تاثیرگذار باشد.

فرماندار جم از اجرای 14 بوستان در بخش ریز خبرداد و افزود: در دولت تدبیر و امید 14 بوستان در بخش ریز احداث یا در حال اجرا است.

نوروزی با بیان اینکه مخزن آب روستای تنگمان توسط شرکت فجر جم احداث می‌شود گفت: طرح گازرسانی به روستای دوتوولی در روزهای آتی افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع  اجرای خط انتقال آب سرچشمه بیان کرد: بلوار بین تشان و دربان با همکاری نماینده مردم در مجلس و مساعدت نفت انجام می‌شود.

فرماندار جم، کشت جایگزین و تقویک گلخانه‌ها از اولویت‌های کشاورزی بخش ریز دانست و تاکید کرد:امیدواریم با حضور وزیر محترم کشاورزی در استان در این خصوص شاهد گام‌های موثری باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار